וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה תרשום שלוש סדרות אג"ח למסחר בהיקף של 1.6 מיליארד שקל

מיכאל רוכוורגר

21.4.2009 / 16:12

הפעולה תאפשר לאפריקה לרשום רווחי הון ולצמצם את מצבת ההתחייבויות שלה; הרישום דורש את אישור המוסדיים


חברת , שבשליטת לב לבייב, מתכננת בתקופה הקרובה לרשום למסחר שלוש סדרות אג"ח פרטיות: סדרה ט - בהיקף של 540 מיליון שקל שעומדת לפרעון בנובמבר הקרוב; סדרה י - בהיקף 535 מיליון שקל; סדרה יא - בהיקף 535 מיליון שקל. ההיקף הכולל הוא של כ-1.6 מיליארד שקל. זאת, לאחר דיונים שהתקיימו בין החברה לבין הגופים המוסדיים הגדולים שמחזיקים באג"ח הפרטיות של אפריקה.

מהלך זה עשוי להיטיב הן לאפריקה והן לגופים מוסדיים שכן אפריקה תוכל לרכוש חלק מן החוב הקצר שלה חזרה במחירים נמוכים יותר מהפארי (הערך הכלכלי של האג"ח כולל ריבית והצמדה), ובכך לרשום רווחי הון ולצמצם את מצבת ההתחייבויות שלה. זאת, בעוד שגופים מוסדיים יוכלו לסחור ביתר קלות באג"חים של החברה.

בכדי להשלים את מהלך רישום האג"ח למסחר יש צורך באישור של מחזיקי האג"ח לתיקון שטר נאמנות. הדבר צפוי להתקבל במהלך מספר אסיפות של מחזיקי האג"ח שיתקיימו ביום 7 במאי במשרדי אפריקה ישראל שביהוד. חברת הרמטיק נאמנות משמשת כנאמן של הסדרות הללו.

עם פרסום תוצאותיה הכספיות, אפריקה הכריזה, לראשונה מאז פרוץ המשבר והמצב הפיננסי הקשה שאליו נקלעה בעטיו, כי דירקטוריון החברה אישר רכישה עצמית של אג"ח בהיקף של כ-70 מיליון שקל.

בעקבות קבלת תזרים נטו של כ-800 מיליון שקל בחברה הבת אפריקה נכסים ממכירת קניוני רמת אביב וסביונים (לעופר נכסים של יולי וסמי עופר), אפריקה קיבלה חמצן פיננסי שצפוי לאפשר לה לעמוד עד סוף השנה הנוכחית בפרעונות האג"ח (קרן וריבית) וניירות ערך מסחריים של כ-1 מיליארד שקל.

בעקבות כך רשמו שערי האג"ח של אפריקה עליות שערים נאות, אך הם עדיין נסחרות בתשואות של עד 40%. באפריקה סירבו להגיב בנוגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully