וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר מקדם את איחוד מועצת הכבלים והלווין עם מועצת הרשות השנייה בחוק ההסדרים

אמיתי זיו

21.4.2009 / 17:54

רעיון "ברית המועצות" עלה פעמים רבות בשנים האחרונות תחת שרי תקשורת שונים אך לא יצא אל הפועל



משרד האוצר ינסה לקדם את רעיון האיחוד מועצת הכבלים והלווין יחד עם מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו לגוף אחד - בחוק ההסדרים שיעבור עם הצעת התקציב הקרובה. ההצעה, הנקראת גם "ברית המועצות", נכללת בטיוטת המחליטים של החוק. הצעת המחליטים לחוק ההסדרים אינה נוסח סופי לחוק ההסדרים היות והיא צריכה לעבור גם את אישור משרד ראש הממשלה וגם את אישור היועץ המשפטי לממשלה, ולכן יתכנו בה שינויים.



רעיון "ברית המועצות" עלה פעמים רבות בשנים האחרונות תחת שרי תקשורת שונים. כיום, מועצת הכבלים והלווין מפקחת על HOT ו-yes, ומועצת הרשות השנייה מפקחת על ערוצים 2 ו-10 ותחנות הרדיו.



לאחרונה הומלץ המהלך על ידי ועדת מרדכי - ועדה בראשותו של מנכ"ל משרד התקשורת היוצא מרדכי מרדכי שנועדה לבחון את הסדרת תחום השידורים בישראל והמליצה על שורה של מהלכים וביניהם גם הקמת ברית המועצות. מטרת הכללת "ברית המועצות" בחוק ההסדרים היא לקצר את תהליך החקיקה שעשוי להתארך בכנסת, ובכך להביא ליישום הרפורמה במהירות.

הנוסח הקודם של חוק ההסדרים, שנוסח לפני יותר מחצי שנה בתקופתה של הממשלה הקודמת, כלל התייחסות נרחבת לסוגיות של שוק התקשורת וביניהן הכנסה של מפעיל סלולרי וירטואלי לשוק, הורדת דמי הקישוריות, הכנסה של פרסומות לכבלים וללווין וחיוב של חבילת ערוצים צרה (וזולה) בכבלים ובלווין. צפוי שגם הצעת החוק המתגבשת כעת תכלול המלצות דומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully