וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה בשביתה

עמירם כהן

21.4.2009 / 6:58

יש להטיל על אחד השרים לענייני כלום להיות שר הפסח


בפסח יש תופעות שמרגיזות אותי. בערב החג גיליתי כי פג תוקפו של רישיון הנהיגה שלי - והרי בערב פסח לא תמצא פקיד אחד במדינה שישרת אותך, כך שוויתרתי, לא בעצב רב, על הרישיון ועל ההזדחלות בפקקים.

ביום ראשון בבוקר, בחול המועד, צילצלתי למשרד הרישוי וקיבלתי להפתעתי, ללא המתנה אינסופית כמקובל (אולי כי הייתי הטיפש היחיד במדינה שהתקשר למשרד ממשלתי בחול המועד) קול אנושי של גברת שהודיעה לי שמשרד הרישוי סגור עד יום חמישי. "אבל נניח שמישהו צריך משהו דחוף, כמו חידוש רישיון נהיגה?" ניסיתי. "אדוני, לא שמעת אותי?! תתקשר ביום חמישי. המשרדים כאן סגורים", טרקה לי הגברת את הטלפון.

במדינה הזו יש עדיין כמה אנשים, אני למשל, שעובדים בחול המועד. קבעתי מראש פגישות עבודה חשובות בכל מיני מקומות ונאלצתי לבטלן. גם תיכננתי לקחת את הילדים לגליל ולבקר כמה חברים ברחבי המדינה, ופתאום אני מוצא את עצמי מקורקע. נכון, יש אסונות גדולים יותר בחיים. אבל הקרקוע הזה מרגיז במיוחד. מצד אחד סוגרים את בתי הספר לשלושה שבועות מתישים והילדים שלך מטפסים על הקירות משעמום, ומצד שני סוגרים לך את משרד הרישוי כדי שלא תוכל להוציא אותם לחגוג את האביב.

צריך לדייק, לא רק משרד הרישוי סגור. גם משרדי הפנים, הקליטה, התעסוקה, הרווחה, החינוך, התשתיות והחקלאות סגורים. עם זאת, אני משוכנע שיש משרדים שעובדים בתפוקה מלאה גם בחול המועד. למשל, המשרד שעוסק במציאת תעסוקה לשרים לענייני כלום ולסגני שרים לשום דבר. אולי אפילו תיגברו את המשרד הזה בפקידים ממשרדים אחרים, למשל ממשרד הרישוי.

חשבתי מה היה קורה אילו פג תוקפו של רישיון הנהיגה של הנהג של אחד השרים לענייני כלום. לא היו מוציאים את הפקיד מהמיטה ומסיעים אותו למשרד הרישוי במונית ספיישל כדי להוציא לו רישיון? בעצם לא רק לנהג של השר. לנהג של מנכ"ל משרד התחבורה לא היו מוציאים רישיון?

יש לי הצעה שתפתור את הבעיה: להטיל על אחד השרים לענייני שום דבר להיות שר לענייני פסח, כדי למצוא פתרון להשבתת הפסח. שר הפסח יקים צוות חשיבה, שימליץ לוועדת מנכ"לים, שתמסור את מסקנותיה לוועדת שרים, שתגיש את המלצותיה לממשלה עד סוף 2010. אבל גם אם ימליצו להפעיל, לפחות חלקית, את המדינה, אני לא בונה על זה. כי ההסתדרות תתערב, ועד עובדי משרד התחבורה יאיים, הסתדרות הפקידים תכריז על עיצומים, עובדי חברת החשמל יזדהו - ועובדי מקורות יסגרו את השיבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully