וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימני התאוששות במגזר התעופה בארה"ב: דלתא ויונייטד איירליינס צימצמו הפסדיהן ברבעון הראשון

סוכנויות הידיעות

21.4.2009 / 20:54

דלתא תהפוך לחברת התעופה הראשונה בארה"ב הגובה תשלום עבור מזוודות נוספות


(סימול DAL) האמריקאית, חברת התעופה הגדולה בעולם, ומתחרתה יונייטד איירליינס דיווחו היום על צמצום הפסדיהן ברבעון הראשון בשיעור שעלה על תחזיות האנליסטים. דלתא אף הודיעה על תקנה חדשה במסגרתה תתחיל לגבול תשלום של 50 דולר עבור כל מזוודה נוספת במטען של נוסעים - ובכך הפכה לחברת התעופה האמריקאית הראשונה שגובה תשלום מסוג זה.

דלתא איירליינס רשמה ברבעון הראשון של השנה הפסד של 794 מיליון דולר, או 96 סנט למניה, לעומת הפסד של 6.39 מיליארד דולר, או 16.15 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 84 סנט למניה - הפסד נמוך מתחזיות האנליסטים שצפו הפסד של 1.01 דולר למניה.

הכנסות דלתא בתקופה המדווחת צמחו ב-40% לעומת הרבעון המקביל, ל-6.68 מיליארד דולר, הודות לרכישת חברות התעופה נורתווסט איירליינס בחודש אוקטובר. תחזית האנליסטים היתה כי החברה תרשום הכנסות של 6.7 מיליארד דולר.

דלתא הודיעה היום גם כי תתחיל לגבות תשלום של 50 דולר עבור כל מזוודה נוספת שיבקשו נוסעים לשלוח במטען של הטיסות, החל מתחילת חודש יולי. התוכנית החדשה צפויה להכניס לקופת החברה יותר ממאה מיליון דולר מדי שנה.

חברת התעופה יונייטד איירליינס (סימול UAUA) דיווחה היום על צימצום ההפסד הנקי ברבעון הראשון של השנה ל-382 מיליון דולר, או 2.64 דולר למניה, לעומת הפסד של 549 מיליון דולר, או הפסד של 4.55 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה הפסד של 579 מיליון דולר, או 4 דולר למניה - פחות מתחזית האנליסטים להפסד של 4.2 דולר למניה.

הכנסות החברה בתקופה המדווחת נפלו ב-22% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2008, ל-3.69 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully