וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה באסיפה השנתית של בעלי מניות סיטי: צעקות "ברוך שפטרנו!" לעבר חברי דירקטוריון שפרשו

סוכנויות הידיעות

21.4.2009 / 22:12

בעלי מניות: "כמה דירקטורים רכשו מניות סיטי שהיו במחיר של דולר?"; היו"ר פרסונס: "הלוואי שהייתי קונה"


בעלי מניות שהשתתפו היום באסיפה השנתית של ענקית הבנקאות האמריקאית, , ביקרו בחריפות את הנהלת הבנק ואופן התנהלותה. כך למשל, כאשר יו"ר סיטי, ריצ'רד פרסונס, הודה לחמישה חברי דירקטוריון שהודיעו על פרישתם, בהם היו"ר לשעבר, ווין בישוף, ושר האוצר לשעבר של ארה"ב, רוברט רובין, צעק אחד מבעלי המניות בקהל: "ברוך שפטרנו!".

מנכ"ל סיטי, ויקרם פנדיט, ניסה לשפר את האווירה באסיפת בעלי המניות שנערכה במלון הילטון בניו יורק, כאשר הדגיש בפני הקהל כי סיטי אינה אותה החברה שהיתה לפני שנה, כאשר משבר האשראי פרץ. בדברי הפתיחה שלו, אמר פנדיט כי ארבעת החברים החדשים שיצורפו לדירקטוריון החברה יסייעו לפקח על אופן התנהלות הבנק. "סיטי הוא אחד ההזדמנויות העסקיות הטובות ביותר של זמננו", אמר פנדיט. "אני מאמין בכל מאודי כי לסיטי יש את מה שנדרש כדי להתאושש", הוסיף.

בעלי מניות שהשתתפו באסיפה העלו מגוון סוגיות במהלכה: התנאים שלפיהם מאושרים כרטיסי אשראי ללקוחות, חבילות שכר בכירי הבנק, החלטת הבנק להעניק חסות לאצטדיון של קבוצת הבייסבול ניו יורק מטס, ון בתהיות לגבי איכות חברי הדירקטוריון החדשים של סיטי.

צ'אק ג'ונס, שבבעלותו 25 אלף מניות של סיטי, שאל בשלב השאלות והתשובות את היו"ר פרסונס האם חברי דירקטוריון סיטי מבטאים את בטחונם בהתאוששות סיטי על ידי רכישת מניות של הבנק. "כמה מהדירקטורים האלה קנו מניות של סיטי כשהן היו במחיר של דולר?", שאל ג'ונס. "הלוואי שהייתי קונה במחיר של דולר", ענה פרסונס בחיוך. מחיר מניות סיטי הוכפל פי שלושה מאז נפל ל-97 סנט בתחילת חודש מארס.

סיטי דיווחה בשבוע שעבר על רווח של 1.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה - רווח רבעוני ראשון זה 18 חודשים - בזכות תוצאות חזקות במידה בלתי רגילה בתחום המסחר. עם זאת, אנליסטים ציינו כי השיפור ברווחי סיטי נרשם בזכות חשבונאות יצירתית וירידת שווי אג"ח, ולאו דווקא בשל שיפור אמיתי בעסקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully