וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאנטרי יוכנס לפאנגאיה לפי שווי של 150 מיליון ד'

מאת מיכאל רוכוורגר

22.4.2009 / 6:58

ב-2006 רכשו אסף טוכמאייר וברק רוזן את פרויקט הקאנטרי בגלילות דרך חברה פרטית ב-50 מיליון דולר. מרבית הדירות לא נמכרו - אך השניים פנו לרשויות כדי לבדוק אפשרות למזג לחברה ציבורית אחת את הפרויקט עם פאנגאיה שבבעלותם



>> אסף טוכמאייר וברק רוזן, בעלי השליטה בקבוצת קנדה ישראל, פנו בשבועות האחרונים למס הכנסה כדי לבדוק את ההשלכות של מיזוגן של פאנגאיה נדל"ן ופאנגאיה ישראל תחת חברה אחת - והכנסתו לחברה של פרויקט מגורי היוקרה הקאנטרי בגלילות.



את פרויקט הקאנטרי רכשה קנדה ישראל הפרטית שבבעלותם של טוכמאייר ורוזן מידי חברת אזורים בפברואר 2006. היא שילמה עליו 210 מיליון שקל.

לדברי מקורות בענף הנדל"ן, טוכמאייר ורוזן הציגו במסגרת התוכניות להכנסת הפרויקט לפאנגאיה הערכות שווי שמאיות הנוקבות עבורו בשווי של 150-170 מיליון דולר - יותר מפי שלושה מהמחיר שבו נרכשה הקרקע. השותפים לפרויקט ביצעו פעולות השבחה של הקרקע, אך לא בטוח כי הן מצדיקות שווי כה גבוה.



אם עסקה כזו תצא אל הפועל כעסקת מניות, עשויים טוכמאייר ורוזן לקבל מניות בחברה הממוזגת, לפי שווי הערכת השמאי.



פרויקט הקאנטרי בגלילות אמור לכלול שישה בניינים בשטח של 10,000 מ"ר כל אחד. על הקרקע אמורים להיבנות 300 דירות יוקרה וכ-40 אלף מ"ר של שטחי משרדים ומסחר.



הבניינים עדיין לא החלו להיבנות. בימים אלה מתבצע שיווק אינטנסיווי של מכירת הדירות, לפי מחירים של 4,700-5,500 דולר למ"ר. היות שמדובר בקבוצת רכישה, כל עוד לא חותמים על החוזים לכל הדירות בכל בניין, לא ניתן להתחיל בבניית הבניין.



באחרונה נפוצו בשוק שמועות כי טוכמאייר ורוזן מתקשים להשלים את מכירת הדירות. השמועות הוכחשו נמרצות על ידי טוכמאייר.



טוכמאייר ורוזן ביצעו בפאנגאיה נדל"ן שני מהלכים מעניינים בחודשים האחרונים. לפני חודשיים ביצעה החברה הנפקת זכויות בהיקף של כ-31 מיליון שקל (מתוך זה הזרימו הבעלים כ-17 מיליון שקל) כדי לחזק את הונה העצמי, שהסתכם בסוף 2008 ב-111 מיליון שקל.



בנוסף, לפני פחות משבועיים דיווחה פאנגאיה נדל"ן כי בכוונתה לפרסם תשקיף מדף, אך לא פירטה אלו פעולות פיננסיות (הנפקת אג"ח, אג"ח להמרה, הנפקת זכויות או צעדים אחרים) היא מתכננת לבצע.



שני המהלכים לא הפיחו אמון בשוק. מניית פאנגאיה נדל"ן איבדה 40% מאז פרסום דבר הנפקת הזכויות בתחילת פברואר. מדד ת"א נדל"ן 15 עלה בתקופה זו ב-14%.



השותפים של רוזן וטוכמאייר בפרויקט בגלילות הם משפחת שרצקי, בעלת השליטה באיתוראן (20%), היהלומן צחי ארבוב (20%) ומשקיע מבריטניה (10%).



פאנגאיה נדל"ן מחזיקה בפרויקטים בתחום הבנייה למגורים ונדל"ן מניב ברחבי גרמניה ופולין וכן היא מחזיקה, יחד עם אלקטרה, בקרקע בשטח של כ-2.4 מיליון מ"ר בעיר סט. פטרבורג שברוסיה. החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-69 מיליון שקל. האג"ח של פאנגאיה נדל"ן נסחרות בתשואה של 20%. החברה מוחזקת על ידי טוכמאייר (23.3%), רוזן (23.3%) ופטר השקעות (10%).



פאנגאיה ישראל, המחזיקה יחד עם שותפים בפרויקט של מתחם בזק בצורן, נסחרת לפי שווי שוק של כ-40 מיליון שקל. כמו כן מחזיקים טוכמאייר (25%) ורוזן (25%) יחד עם רפי בן עמי בחברה פרטית בשם אקוויטי קפיטל גרופ, הפועלת בתחום מתן האשראי.



ממס הכנסה נמסר: "אנחנו מכבדים את חיסיון הלקוח ולא מפרטים לגבי פניות כאלה או אחרות".



טוכמאייר ורוזן סירבו להתייחס לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully