וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומרים על היער

TheMarker

22.4.2009 / 7:06

עו"ד חגית הלמר, היועצת המשפטית של החברה להגנת הטבע



פסק הדין החשוב של השנה: רמות למען הסביבה והחברה להגנת הטבע נגד המועצה הארצית לתכנון ובנייה והוועדה המחוזית לתכנון ובינוי במחוז ירושלים. בג"ץ הורה על ביטול תוכנית מתאר מחוזית להקמת שכונת מגורים בת 2,000 יחידות דיור בגבעת מצפה נפתוח, באזור ירושלים, לאחר שמצא כי נפלו פגמים בהליך אישור התוכנית. בג"ץ פסק כי כאשר נקבע בתוכנית המתאר הארצית שמדובר ב'יער טבעי לשימור', לא סביר שהדיון העקרוני הכרוך בהיבטים הסביבתיים של שינוי ייעוד שטח זה, יתקיים בשלב המאוחר של התוכנית המפורטת, לאחר שהייעוד לשטח כבר שונה ל'פיתוח עירוני'".



מדוע בחרתי בפסק הדין: "אף שבג"ץ אינו נוהג להתערב בהחלטות תכנוניות, במקרה זה הוא ביטל את החלטת הוועדה לעניינים תכנוניים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, שהקלה ראש בשיקול הסביבתי של הגנת היערות המתמעטים בישראל. בג"ץ לא איפשר את דחיקת השיקול הסביבתי לירכתי ההליך התכנוני, ופסק באופן חד משמעי: תוכנית שלא הקפידו באישורה על בחינת ההיבטים הסביבתיים - תבוטל".

מאבקים בולטים: החברה להגנת הטבע עירערה לבית המשפט העליון על החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה להקים את היישוב מרשם בחבל לכיש, אזור רגיש מבחינה סביבתית ואקולוגית; בעקבות עתירת החברה, בית משפט השלום בירושלים הוציא צו מניעה זמני נגד בנייה בעמק הצבאים בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully