וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הגבלות חדשות יקשו על יבוא אישי של מכוניות יוקרה

מאת דניאל שמיל

22.4.2009 / 7:06

הוועדה לבחינת היבוא האישי צפויה להגביל את גיל הרכב לשנה ולחייב את הרוכשים להעביר כספים ישירות לחו"ל



>> מסתמן כי הוועדה לבחינת היבוא האישי, שהקים משרד התחבורה, תמליץ להטיל הגבלות חדשות על התחום.



גורמים המקורבים לחברי הוועדה מציינים כי בין ההמלצות, שיוגשו למנכ"ל משרד התחבורה החדש, כוללות חיובם של הרוכשים בהעברת כספים ישירות לסוכן בחו"ל (דילר) ואיסור העברת כספים דרך מתווכי הייבוא האישי. בנוסף, שוקלת הוועדה להמליץ על הגבלת גילם של כלי הרכב המיובאים. כיום מותר להביא מכונית עד שנתיים ממועד ייצורה, הוועדה תמליץ כנראה להגביל את גיל הרכב לשנה.

ההמלצה העיקרית של הוועדה תהיה להחמיר את הבדיקה והאכיפה של החוק בהליך הייבוא האישי. בפני הוועדה הוצגו מסמכים מזויפים שונים ובהם חשבוניות, אישור שירות וחלפים (הנדרש לייבוא הרכב לישראל) וכן מסמכי העברת בעלות. ייתכן שהוועדה תמליץ גם על העברתם מהתפקיד של כמה פקידים במשרד האוצר, שאישרו ייבוא לישראל ללא בחינה מספקת של המסמכים.



המגבלות החדשות יקשו על היבוא האישי לישראל, שבשנה שעברה הקיף 2216 מכוניות - כשליש מכלל מכוניות היוקרה שיובאו לישראל. הגבלת הגילת תעצור את יבוא המכוניות הזולות יותר ואיסור העברת הכספים למתווך מקומי יקשה על הליך היבוא האישי.



היבואנים הסדירים של מכוניות היוקרה הם הנפגעים העיקריים מהיבוא האישי. ב-2008 הגיעו לישראל 655 מכוניות מדגמי קרייזלר ביבוא אישי, כמות השווה ל-42% מהמכירות של היבואן הסדיר.



ל-TheMarker נודע כי הוועדה הוקמה אחרי שכמה יבואנים הניחו טיוטת תביעה לבג"ץ על שולחן שר התחבורה, ואיימו להגישו אם החוק לא ייאכף.



גורמים מבין ממתווכי הייבוא האישי טענו כי המגבלות החדשות יפגעו בצרכן הפרטי. מתווכי הייבוא האישי הקימו איגוד מקצועי חדש ומתכוונים להפעיל לובי בנושא.



ממשרד התחבורה לא התקבלה תגובה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully