וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז ויגודמן בוחן בחיוב את ההצעה לכהן כמנכ"ל האוצר

מאת אורה קורן

22.4.2009 / 7:06

ככל הידוע, ויגודמן הקפיא את המגעים לגבי שאר הצעות העבודה שקיבל - בין השאר מחברות רב-לאומיות. אם יועסק במשרד האוצר ייאלץ להסתפק בשבריר משכרו בשטראוס



>> מנכ"ל ונשיא שטראוס הפורש, ארז ויגודמן, בו­חן בחיוב את הצעתו של שר האוצר, יובל שטייניץ, למנותו למנכ"ל משרד האוצר, אך עדיין לא קיבל החלטה סופית בעניין - כך מסרו מקורבים לויגודמן. ככל הידוע, ויגודמן הקפיא את המגעים לגבי הצעות שקיבל לכהן כמנכ"ל בחברות רב-לאומיות וישראליות - ובהן מוסדות פיננסיים מובילים בישראל - עד שיגבש את תשובתו לשטייניץ.



ויגודמן, שתיכנן להמשיך בעולם העסקי ולעבור מהזירה הישראלית לשוק העולמי, צריך להחליט עתה אם לדבוק בתוכניתו המקורית או לשנות כיוון ולהצטרף למגזר הממשלתי. בעבר תמך ויגודמן באמירה שהשמיעו בכירים במגזר העסקי, ולפיה טובי המנהלים במגזר העסקי צריכים להשתלב במגזר הממשלתי כ"שירות מילואים", כדי לחזק אותו.

ויגודמן אמור לפרוש רשמית מתפקידיו בשטראוס בחודשים הקרובים, לאחר שיכניס לתפקיד את יורשו בקבוצה, גדי לסין. בתגובה לידיעה מסר כי בשלב זה הוא ממשיך בכהונתו כמנכ"ל שטראוס ואינו מתייחס לשמועות.



אם ויגודמן יקבל על עצמו את תפקיד מנכ"ל האוצר תחול נסיגה חדה בשכרו. משכורתו (ברוטו) של מנכ"ל משרד ממשלתי היא 32.8 אלף שקל בחודש, או 393.6 אלף שקל בשנה, והוא נהנה ממכונית צמודה ומנהג. מנגד, ב-2008 היתה עלות השכר וההטבות שקיבל ויגודמן בשטראוס כ-18.3 מיליון שקל (פי 46.5 מהשכר ברוטו של מנכ"ל משרד ממשלתי), מהם כ-15.7 מיליון שקל באופציות. נוסף על כך, יש להביא בחשבון כי אם ויגודמן יפרוש מהאוצר בעוד שנתיים או שלוש, קרוב לוודאי שיהיה חייב בתקופת צינון של שנה לפני שיוכל לחזור לתפקיד מרכזי במגזר העסקי.



גזי קפלן, מנכ"ל אסם - מהמתחרות של שטראוס - אמר אתמול: "זה רעיון מצוין למנות את ויגודמן למנכ"ל משרד האוצר. אופתע אם הוא יקבל את התפקיד, כי חשבתי שהוא ימשיך במגזר העסקי, אבל הוא אדם רציני ויהיה מנכ"ל טוב מאוד. השקפת העולם הכלכלית שלו בסדר, לא בקצוות, והוא מבין את החשיבות שבפיתוח תשתיות".



שורת מהלכים מוצלחים



ויגודמן היה רואה החשבון של עלית, עד שיו"ר החברה והבעלים, מיכאל שטראוס, הציע לו לכהן כמנכ"ל עלית. ב-98' מונה לתפקיד והיה אחראי על פעילות עלית בישראל. כבר בתחילת הדרך סימן שטראוס את ויגודמן כיורש. ב-2001, כשהחליט שטראוס לפרוש מתפקידיו הרשמיים בקבוצת שטראוס-עלית, החליף אותו ויגודמן כמנכ"ל הקבוצה. באותו זמן כללה הקבוצה שתי חברות נפרדות - עלית הבורסאית ושטראוס הפרטית. ויגודמן הוביל בהצלחה שורת מהלכים אסטרטגיים בקבוצה, ובראשם מיזוג שתי החברות. ויגודמן הוביל גם את כניסתה של הקבוצה לשוק הסלטים האתניים בארה"ב.



בד בבד הכניס ויגודמן לתחום ניהולו השוטף את הפעילות הבינלאומית של עלית בתחום הקפה והפך אותה לגלובלית ורווחית. חברת הקפה של עלית היא כיום השישית בגודלה בעולם.



לפני כחצי שנה הכניס ויגודמן שותף פיננסי בינלאומי - קרן ההשקעות הפרטית TPG - לחיזוק בסיס ההון של חברת הקפה, לשם ביצוע רכישות חדשות. בעקבות העסקה, שבה נמכרו 25% מהחברה ל-TPG בכ-291 מיליון דולר, התברר כי ויגודמן הצליח להביא את חברת הקפה לשווי גבוה שהפתיע גם בכירים בקבוצה. המהלכים האסטרטגיים התבצעו בשיתוף פעולה מלא עם עפרה שטראוס, יו"ר הקבוצה.



בכתיבת הידיעה השתתפו מוטי בסוק ויורם גביזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully