וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשבר: דירוג גבוה לפרויקט ההתפלה בשורק

מאת אבי בר-אלי

22.4.2009 / 7:06

חברת מדרוג העניקה למתקן דירוג AA; נציגי הבנקים EIB וקליון יגיעו לישראל



>> חברת מדרוג העניקה לפרויקט מתקן ההתפלה בשורק דירוג של Aa3 (AA מינוס) לתקופת ההקמה, ודירוג של - Aa2 (AA) לתקופת התפעול של הפרויקט - כך נודע ל-TheMarker. המדובר בדירוג אינדיקטיווי גבוה יחסית ומפתיע, לאור משבר האשראי והיקפו של פרויקט ההתפלה המתוכנן להיות הגדול בישראל.

פרויקטי ההתפלה באשקלון ובחדרה כוללים הקמת מתקן בהספק 100 מיליון קוב בשנה, ודורגו בעבר בדירוג AA מינוס עם אופציה להעלאת הדירוג בתום תקופת ההפעלה. מכרז ההתפלה בשורק כולל בניית מתקן התפלת מי-ים בהספק של 150 מיליון קוב מים בשנה, בעלות משוערת של כ-2 מיליארד שקל. המכרז כולל גם אופציה להקמת תחנת כוח בהיקף ייצור של 90-100 מגה-ואט שתוקם על שטח של 10 דונם. תקופת הזיכיון להקמת המתקן ולהפעלתו הוארכה ל-26.5 שנה, והפעלתו אמורה להתחיל ב-2012. בהסכם הזיכיון נעשו כמה שינויים שנועדו להקל על היזמים בקבלת מימון מקומי או זר.



הכנת הדירוג נעשתה לקראת כנס המממנים שיערכו השבוע אגף החשב הכללי ואגף ניהול הפרויקטים. מדרוג נבחרה לביצוע הדירוג לאחר שחברת S&P מעלות הודיעה כי לא תערוך עוד דירוגים אינדיקטיוויים לפרויקטים.



בכנס המממנים צפויים לקחת חלק נציגי הבנקים המקומיים וכן מרבית הגופים המוסדיים. לישראל צפויים להגיע גם נציגי בנק מימון הפרויקטים EIB של האיחוד האירופי ונציגי בנק קליון הצרפתי. שני הבנקים מלווים את הקמת מתקן ההתפלה בחדרה.



המתקן בשורק הוא מתקן ההתפלה הרביעי בישראל בשיטת ה-P.F.I, במסגרתה יקים זכיין פרטי את המתקן ויתפעלו למשך תקופה תמורת הבטחת רכישת המים המותפלים בידי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully