וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל תרשום למסחר אג"ח פרטיות ב-1.6 מיליארד שקל

מיכאל רוכוורגר

22.4.2009 / 7:06



>> חברת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב מתכננת לרשום למסחר בתקופה הקרובה את סדרות האג"ח הפרטיות ט' (בהיקף של 540 מיליון שקל שעומדת לפירעון בנובמבר הקרוב), י' (535 מיליון שקל), ו-יא' (535 מיליון שקל) - בהיקף כולל של 1.6 מיליארד שקל. זאת לאחר דיונים שהתקיימו בין החברה לגופים המוסדיים הגדולים שמחזיקים באג"ח הפרטיות שלה.

המהלך עשוי להיטיב עם אפריקה, שכן החברה תוכל לרכוש חלק מהחוב הקצר שלה חזרה במחירים נמוכים יותר מהפארי, ובכך לרשום רווחי הון ולצמצם את מצבת ההתחייבויות שלה. זאת בעוד גופים מוסדיים יוכלו לסחור ביתר קלות באג"חים של החברה.



כדי להשלים את מהלך רישום האג"ח למסחר יש צורך באישור של מחזיקי האג"ח לתיקון שטר נאמנות. הדבר צפוי להתקבל בכמה אסיפות של מחזיקי האג"ח, שיתקיימו ב-7 במאי 2009 במשרדי אפריקה ישראל ביהוד. חברת הרמטיק נאמנות משמשת נאמן של הסדרות האלו.



עם פרסום תוצאותיה הכספיות, הכריזה אפריקה ישראל בראשונה מאז פרוץ המשבר והמצב הפיננסי הקשה שאליו נקלעה בעטיו, כי דירקטוריון החברה אישר רכישה עצמית של אג"ח בהיקף של 70 מיליון שקל. בעקבות קבלת תזרים נטו של כ-800 מיליון שקל בחברה הבת אפריקה נכסים ממכירת קניוני רמת אביב וסביונים לעופר נכסים של יולי וסמי עופר, קיבלה אפריקה חמצן פיננסי. הזרמת הון זו צפויה לאפשר לה לעמוד עד סוף השנה הנוכחית בפירעונות האג"ח (קרן + ריבית) וניירות ערך מסחריים בסך כמיליארד שקל. בעקבות כך רשמו שערי האג"ח של אפריקה עליות שערים נאות, אך הן עדיין נסחרות בתשואות של עד 40%.



באפריקה סירבו להגיב לגבי התוכניות הנוכחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully