וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר ייפתח על רקע עליות שערים בוול סטריט ועליות מניות הבנקים האמריקאיות

יעל פולק

22.4.2009 / 7:36

אתמול איבד מדד מניות הבנקים 4.3% בהובלת מניית הפועלים שנפלה ב-6.5%


אתמול הסתיים יום המסחר במגמה שלילית: מדד איבד 1.7% לרמה של 751.63 נקודות ובשבוע האחרון איבד 3.7%. מדד נחלש ב-1.6% לרמה של 689.55 נקודות ובשבוע האחרון השיל 3.8%. מדד , בהובלת מניית אפריקה ישראל, איבד 0.9% ובשבוע האחרון נחלש ב-6.7%. מדד נחלש ב-4.3% בהובלת בנק הפועלים ובשבוע האחרון השיל 7%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.6 מיליארד שקל. ביום חמישי תחול הפקיעה על אופציות מדד ת"א 25.

ה התחזק אתמול ב-0.2% ושערו היציג נקבע ברמה של 4.21 שקלים.

בוול סטריט הסתיים המסחר דווקא במגמה חיובית - עסקת הרכישה של אורקל על ידי סאן משכה את מניות מגזר הטכנולוגיה לעליות, ואפילו מניות הבנקים שהחלו את המסחר בהיחלשות- סיימו את היום בעליות שערים. דאו ג’ונס עלה ב-1.6%, נאסד"ק הוסיף 2.2% ומדד S&P 500 התחזק ב-2.1%.

ירום אריאב צפוי לפרוש מתפקידו כמנכ"ל משרד האוצר עד סוף 2009. מנכ"ל האוצר נחשב למינוי מקצועי של שר האוצר. בעקבות פרישתו צפויה עד סוף השנה פרישה של עוד בכיר אחד לפחות מהאוצר. לסקטור הפרטי.

הצמיחה השלילית בישראל ברבעון הראשון של השנה תהיה חמורה יותר מהרמה שבה היתה ב-2002-2001, כותבים במריל לינץ' ובבנק אוף אמריקה. הבנק צופה כי התוצר יתכווץ השנה ב-2%, הגירעון יתרחב לרמה של 5.5% מהתוצר והריבית תרד בעוד 0.25% ל-0.25%. עם זאת, בבנק צופים כי חבילת התמריצים של הממשלה החדשה תניע את הכלכלה והתוצר יצמח ב-1.8% ב-2010. בנק ישראל צפה השבוע כי התוצר יצמח ב-1% לאחר שחתך את התחזית מרמה של 2.5%.

הפסדי המגזר הפיננסי העולמי עשויים להגיע ל-4.1 טריליון דולר עד סוף השנה הבאה, כך העריכה היום קרן המטבע הבינ"ל (IMF). כ-61% מההפסדים והמחיקות צפויים להיות במגזר הבנקאי, כאשר שאר המחיקות במגזרי הביטוח, קרנות פנסיה וחברות לא בנקאיות אחרות.

גם בישראל יוסיפו מניות המגזר הפיננסי לרכז עניין. אתמול הובילה את הירידה במדד הבנקים מניית הפועלים, לאחר שנודע כי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, והמפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, נפגשו עם בעלת השליטה בבנק, שרי אריסון, ועורך דינה, פיני רובין, בפגישה שנועדה להביע את מורת רוחו של בנק ישראל ממספר החלטות שהתקבלו בבנק לאחרונה.

מניית אפריקה תוסיף לרכז את תשומת לב המשקיעים, כשהיא נסחרת בתנודתיות גבוהה בתקופה האחרונה. מניית החברה זינקה בלמעלה מ-90% מאז תחילת השנה, אך איבדה כ-20% בשבוע האחרון לאחר המלצת "מכירה" מכלל פיננסים ולידר. החברה מתכננת בתקופה הקרובה לרשום למסחר שלוש סדרות אג"ח פרטיות: סדרה ט' - בהיקף של 540 מיליון שקל שעומדת לפרעון בנובמבר הקרוב; סדרה י' - בהיקף 535 מיליון שקל; סדרה יא' - בהיקף 535 מיליון שקל. ההיקף הכולל הוא של כ-1.6 מיליארד שקל. זאת, לאחר דיונים שהתקיימו בין החברה לבין הגופים המוסדיים הגדולים שמחזיקים באג"ח הפרטיות של אפריקה.

מחזיקי אג"ח ה' של אוסיף יכולים להירגע: מממסמכים ששיגרה החברה ליובנק עולה כי אוסיף לא שיעבדה את הכסף מפרויקט אביב בג' לבנק הפועלים, אלא בוצע גלגול של שעבוד שהיה קיים לטובת בנק הפועלים עוד בעבר. עם זאת, יובנק נאמנות צפויה לבדוק מסמכים נוספים שהעבירה אוסיף, ורק אז להחליט האם אכן תזומן אסיפת מחזיקי אג"ח ה', הנסחרות כיום בתשואה של 83%.

אסף טוכמאייר וברק רוזן, בעלי השליטה בקבוצת קנדה ישראל, פנו בשבועות האחרונים למס הכנסה כדי לבדוק את ההשלכות של מיזוגן של פאנגאיה נדל"ן ופאנגאיה ישראל לחברה אחת. מניית פאנגאיה נדל"ן איבדה 40% מאז הפרסום אודות הנפקת הזכויות בתחילת פברואר. מדד נדל"ן 15 עלה בתקופה זו ב-14%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully