וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייתנר: למרבית הבנקים בארה"ב יש מספיק הון כדי להעניק הלוואות ללקוחות

רויטרס

22.4.2009 / 7:55

שר האוצר האמריקאי סייג ואמר כי חובות אבודים עדיין מעלים ספקות לגבי הבריאות הפיננסית של הבנקים



למרבית הבנקים בארה"ב יש מספיק הון כדי להעניק הלוואות ללקוחות, אך חובות אבודים שצברו גורמת לספקות לגבי בריאותם הפיננסית וההתאוששות הכלכלית כולה בארה"ב - כך אמר שר האוצר האמריקאי טימותי גייתנר.



בעדות שנתן בפני הוועדה המפקחת של הקונגרס האמריקאי, אשר עוקבת אחר מאמצי האוצר לחלץ את הבנקים שנקלעו לצרות בעקבות בעלות על נכסים רעילים, אמר גייתנר כי אותם נכסים פוגעים בכלכלה האמריקאית ובמאמצים להשיב את האשראי לשווקים.



"חוסר הוודאות לגבי אותם הנכסים פוגעת ביכולת המוסדות הפיננסים לגייס הון", אמר גייתנר, והוסיף כי הוא מקווה שתוכנית להשקעה פרטית וציבורית במוסדות תשפר את יכולתם לתמחר משכנתאות מסופקות ונכסים נוספים.



"במצבנו הנוכחי, למרבית הבנקים הון גדול ממה שהם צריכים כדי שנחשיב אותם מבוססים", אמר גייתנר, וסייג: "חששות לגבי התנאים הכלכליים - ביחד עם ההשפעה ההרסנית של אותם נכסים רעילים - יצרה סביבה שבה חוסר הוודאות בנוגע לבריאותם של בנקים אינדיווידואלים הורידה את רמת ההלוואות ברחבי המערכת כולה".



גייתנר הוסיף ואמר כי אם תוצאות מבחני העמידות יראו כי על בנקים מסויימים להמשיך ולגייס כספים - תהיה להם ההזדמנות לעשות זאת.



בנוגע לתשלום כספי הסיוע בחזרה לממשלה את גייתנר כי אם יוודע שבנק מסוים יכול להמשיך לפעול מבלי הכספים, הם ישמחו לקחת את הכסף בחזרה.



גייתנר אמר כי היקף המשבר הנוכחי הוא חסר תקדים, ולממשל אין ספר הוראות כיצד לפתור את המשבר. גייתנר התעקש ואמר כי ישנם סימנים של התקדמות בנושא.



"יש סימנים להתאוששות בהלוואות בין הבנקים, האשראי מתפשט בהדרגתיות ומרמז על שיפור בביטחון ביציבות המערכת הפיננסים", אמר גייתנר.



מוקדם יותר בשימוע אמר בוחן מיוחד מטעם תוכנית הסיוע לחילוץ מגזר הפיננסים (TARP) כי התוכנית לרכישת נכסים רעילים מספקת הזדמנות להונאה ולשימוש לא נאות בכספי משלמי המסים, והזהיר כי היא עלולה להתפוצץ עקב חוקים המגינים מפני ניגוד אינטרסים.



הבוחן, ניל ברופסקי, אמר כי מתן הסובסידיות למגזרים הציבורי והפרטי כדי לרכוש נכסים עלולים לחשוף את כספי משלמי המסים להפסדים גדולים מבלי לתת להם בתמורה פוטנציאל גדול לרווח. הוא קרא לרגולציה הדוקה על המשקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully