וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות המימון מתייבשים - והיזמים מתדפקים על דלתות המדען הראשי

מאת גיא גרימלנד

22.4.2009 / 8:31

גידול של 15% בבקשות לתמיכה ב-2009. במשרד המדען מחכים לתוספת תקציב וטוענים כי ייאלצו לעצור זמנית את הסיוע



>> התייבשות מקורות המימון הולידה תופעה חדשה בחודשים האחרונים: יותר יזמים טכנולוגיים פונים למשרד המדען הראשי בבקשה לסיוע. ל-TheMarker נודע כי היקף הבקשות השנה גבוה במיוחד לעומת אשתקד, ועולה עליו ב-15%.



הפופולריות של המדען הראשי נובעת מהיד הקפוצה של קרנות ההון סיכון, הישראליות והזרות. מחקר חדש של פירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג בקרב קרנות הון סיכון בישראל ובעולם גילה אתמול כי רוב הקרנות (76%) מעדיפות להשקיע בחברות ותיקות-קיימות, ולא בסטארט אפים חדשים. בשל המשבר הכלכלי ירד משמעותית היקף ההשקעה של קרנות ההון סיכון בארה"ב ברבעון הראשון לעומת הרבעון הקודם והרבעון המקביל ב-2008.

גם בישראל חלה ירידה משמעותית בהשקעות קרנות הון סיכון ברבעון הראשון של 2009. בשל כך נהפכה תמיכה מהמדען הראשי לחלופה נוחה ליזמים.



עד כה הצליח המשרד לענות על הביקוש, בעיקר בזכות תוספת תקציבית של 315 מיליון שקל ב-2008 ותוספת תקציבית של 150 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009. במדען הראשי קיבלו מסרים מאגף התקציבים באוצר, לפיהם הסיוע יימשך ברבעונים הקרובים, שכן מדובר באפשרות היחידה כמעט שבאמצעותה המדינה תומכת בהיי-טק.



אלא שהתוספת התקציבית לרבעון השני עדיין לא הגיעה. במדען הראשי ניצלו כבר 45% מהתקציב ברבעון הראשון. וקיים חשש שבהיעדר תוספת ייאלץ המשרד לעצור זמנית את השקעותיו בחברות טכנולוגיות.



בלשכת המדען הראשי מקווים שהאוצר יעביר את התוספת בימים הקרובים. "אם התוספת לא תגיע נהיה בבעיה גדולה", אומר גורם בלשכה. התקציב של המדען הראשי ל-2009 הוא 1.178 מיליארד שקלים (ללא התוספות).



הגדלת תקציב המו"פ לא משפרת בהכרח את איכות הטכנולוגית בישראל. לפני כמה שבועות דירג הפורום הכלכלי העולמי את ישראל במקום ה-25 באיכות טכנולוגית - ירידה של שבעה שלבים לעומת 2008. כך שכנראה שהגורמים להידרדרות הם חסמים ביורוקרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully