וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברייני בנייה בנתניה ישלמו קנס של 325 אלף שקל על החריגות

מאת רנית נחום-הלוי

22.4.2009 / 8:31

בעלי א"א מגדלי השרון השלימו הקמת תשע קומות והחלו בהכנות להקמת הקומה העשירית, אף שקיבלו היתר להקמת שמונה קומות בלבד; כמו כן התעלמו מצו הפסקת עבודה שהוצא נגדם



>> 325 אלף שקל נגזרו על חברה קבלנית ובעליה בגין עבירות בנייה שביצעו בנתניה. כמו כן גזר עליהם בית המשפט לעניינים מקומיים בנתניה עונש על תנאי של 150 אלף שקל באם ישובו לעבור את העבירות הללו בשנתיים הקרובות.

מדובר בחברת הבנייה א"א מגדלי השרון ובבעליה, אברהם ישר ואשר חודאד, שהואשמו בשני כתבי אישום בגין עבירות של ביצוע עבודות ללא היתר, שימוש במקרקעין ללא כדין ואי קיום צו הפסקה מינהלי.



הנאשמים הקימו בניין מגורים משותף, שלגביו ניתן היתר לבניית 8 קומות על עמודים ומרתף. במהלך 2005 ביצעו הנאשמים הגדלת קומת מרתף, סגירת שטח בקומת עמודים ובניית קומה נוספת בשטח של 473 מ"ר, ללא היתר בנייה ובסטייה מההיתר הקיים.



במהלך המשפט התברר, כי עוד בהיות הנאשמים בשלב שלד של 8 קומות הם קיבלו צו הפסקה מינהלי שהוצא ואושר על ידי בית המשפט, ואולם הם התעלמו ממנו והמשיכו לבנות. הם ביצעו המשך יציקת קירות המעטפת בקומה התשיעית, הבלתי חוקית, קירות בטון פנימיים, ואף עשו הכנה לקירות חיצוניים בקומה העשירית. בדיעבד הודו הנאשמים כי יכלו להוציא היתר לבניית 15 קומות, אך לא עשו זאת משיקולים כלכליים.



בית המשפט קבע כי מדובר בעבירות חמורות ביותר שבוצעו ביודעין תוך זלזול בחוקי התכנון והבנייה. הנאשמים העלו כמה טענות להקלה בעונשם, ובהן מצבו הבריאותי של אחד הנאשמים, העיכובים במתן ההיתרים ומצבם הכלכלי, אך בית המשפט דחה את הטענות וקבע: "התנהגותם מצביעה על התעלמות מהוראות החוק וזלזול בהחלטה שיפוטית שניתנה. הפרת צו ההפסקה היא עבירה כשלעצמה. בית המשפט רואה בחומרה רבה תופעה של הפרת צווים, בעיקר בדיני התכנון והבנייה, שעה שיש לעצור את הבנייה באבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully