וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אפשר לדעת מי צפה בפרופיל שלך בפייסבוק?

אורן מג'ר

22.4.2009 / 8:31

אגדות אורבניות



>> ככל שהפופולריות של פייסבוק נוסקת, כך מתרבות האגדות סביבה. אחת מהן גורסת שניתן לדעת מי צפה בפרופיל שלך. לא ניכנס כאן להסבר הסוציולוגי מדוע חשוב לנו לדעת מי מסתכל על הפרופיל שלנו, אבל די ברור שאם אכן קיימת אפליקציה כזו כולם יירשמו אליה מיד. כמה דקות לאחר מכן תתחיל מהומת אלוהים, והנזק יחזיר אותנו לתקופת האבן - כלומר לימי ההוטמייל.



בימים אלה מתנפחת בפייסבוק קבוצה הכוללת יותר מ-142 אלף גולשים מישראל , שמבטיחה שמי שיירשם אליה יוכל לדעת מי צפה בפרופיל שלו בקלי קלות. קבוצה זו מצטרפת להצעות דומות ליישומים שיאפשרו לגלות מי צפה בפרופיל, שמגיעות מדי שבוע. זאת היתה הזדמנות טובה לבדוק את ההבטחה.

מהלך הניסוי: גלשתי לקבוצה ששמה "מי הסתכל בפרופיל שלי" וביצעתי את ההוראות המצוינות בדף הכניסה. נרשמתי לקבוצה, הזמנתי את כל החברים שלי אליה, וחיכיתי שהאפליקצייה הרלבנטית תצטרף לדף הפרופיל שלי.



תוצאת הניסוי: אני עדיין מחכה.



דבר המומחה: עשרות בלוגים ואתרים דנו בשאלה הזו, והמסקנה של כולם זהה: פייסבוק חוסמת כל אפשרות למסירת מידע על פרטי הגולשים - ולכן היא גם חוסמת אפליקציות מסוג זה. גם ניסיונות צנועים בהרבה לעקוב אחר מספר הביקורים בפרופיל נכשלו. חסימה זו, אגב, היא מקור כוחה של הרשת, שמאפשרת לגולשים לשוטט בפרופיל של הבוס בלי להתבייש להגיע למחרת לעבודה.



יובל וינבאום, מפתח אפליקציות בפייסבוק, מספק הסבר טכנולוגי על הקושי לעקוף את החסימה: "פייסבוק מאפשרת להתקין בדף הפרופיל רק אובייקטים ?סטטיים'. כך נמנעת התקנה של כלים שעלולים ליצור תיעוד חיצוני של המבקרים בפרופיל". צביקה אבנרי מחברת Tagadam, שפיתחה אפליקציות לפייסבוק, מוסיף שבעבר פעל בפייסבוק יישום שבירך אותך לשלום בשם בעל הפרופיל שנחתת אצלו. כך נוצר הרושם שבעל הפרופיל מודע לביקורך, אולם בפועל הוא לא ידע על כך.



מה היתרון שבאגירת כמות כזו של חברים בקבוצה חסרת ערך? עומר בהט, מומחה לקידום אינטרנטי, מציין כי בעלות על קבוצה גדולה מאפשרת ליוצרה להציג עצמו כבעל מוניטין של איש מוביל בתחום ומאפשרת דיוור להמונים. את השורה התחתונה הלא מפתיעה מספק שי, שחתום על הקמת הקבוצה: "מטרת הקבוצה היא להוות כרטיס ביקור לחברה שלי. מובן שבאופן תיאורטי אפשר להשתמש בה כרשימת תפוצה לא רק למטרות שיווק אלא גם למטרות אידיאליסטיות". שי מודה כי האפליקציה לא באמת קיימת, ומבטיח כי ברגע שאפליקציה כזו תצוץ הוא ידאג ליידע את אנשי הקבוצה.



מסקנה: כיום לא ניתן לדעת מי ביקר בפרופיל שלך בפייסבוק. האם עשרות אלפי גולשים ישראלים הוטעו? מסתבר שכן.



Oren.Majar@TheMarker.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully