וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM מתכננת קיצוצים נוספים שיכולים להחזיר אותה לרווחיות גם אם תמכור פחות מ-10 מיליון מכוניות השנה

סוכנויות הידיעות

22.4.2009 / 9:41

יצרנית המכוניות האמריקאית עלולה לסגור מפעלים ולבטל דגמים ארבע שנים מוקדם מהצפוי


יצרנית המכוניות האמריקאית (GM), המנסה בימים אלה להתחמק מפשיטת רגל אפשרית ב-1 ביוני, עלולה לסגור מפעלים ולבטל ייצור דגמים ארבע שנים מוקדם מהצפוי, בעקבות תוכניות החברה לחזור לרווחיות - כך אמרו מקורבים לחברה לבלומברג.

משמעות הקיצוצים היא ש-GM עשויה לרשום רווח אפילו עם מכירות מכוניות של פחות מ-10 מיליון יחידות, לפי המקורות.

ב-17 בפברואר הודיעה GM כי היא מתקשה להגיע לאיזון, ולא להפסד, עם מכירות של 12-11.5 מיליון מכוניות בשנה. מכירות המכוניות של GM נפלו ב-18% ל-13.2 מיליון ב-2008. בחודש מארס עמד שיעור מכירות המכוניות השנתי על 9.9 מיליון.

GM תיפגש עם כוח המשימה של ממשל אובמה לנושא תעשיית המכוניות בארה"ב במהלך סוף השבוע הקרוב, כדי להציע תוכנית קיצוץ נרחב ומהיר יותר בהוצאותיה מהתוכנית שדחה בחודש שעבר ממשל אובמה.

תוכנית עסקית אשר תזרז את חזרתה של GM לרווחיות עשויה להקל עליה לשנות את תנאי התשלומים עם בעלי האג"ח של החברה ולהימנע מפשיטת רגל, לפי המקורות.

אתמול פורסם כי ממשל אובמה יספק סיוע נוסף בסך 500 מיליון דולר לענקית הרכב קרייזלר ויזרים עד ל-5 מיליארד דולר ל-GM כדי לסייע לשתי החברות בארגון מחדש, בעודן מנסות להימנע מפשיטת רגל – כך עולה מדו"ח שהגיש הגוף המפקח על חילוצן של יצרניות המכוניות הגדולות למשרד האוצר האמריקאי.

לפי הדו"ח, הממשל יעביר לקרייזלר כ-500 מיליון דולר בעודה מנסה להגיע להסכמה על שיתוף פעולה עם יצרנית הרכב האיטלקית פיאט ויזרים ל-GM 5 מיליארד דולר עד מאי, במטרה לסייע לה לארגן את פעילותה מחדש. ממשל אובמה אינו מאמין כי קרייזלר יכולה לשרוד לבדה, ולכן פועל לקידום השיחות בינה לבין פיאט ואף הציע לספק סיוע של עד 6 מיליארד דולר כדי לממן את שיתוף הפעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully