וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירעון בתקציב בבריטניה צפוי להיות הכבד ביותר עד כה – 232 מיליארד דולר או 11% מהתמ"ג

סוכנויות הידיעות

22.4.2009 / 9:49

ראש ממשלת בריטניה יכריז היום על תכניות סיוע בתחומי הנדל"ן, הרכב והאבטלה



אליסטר דרלינג, שר האוצר הבריטי, יעביר היום את התקציב השנתי עם מה שמסתמן כגירעון התקציבי הגדול ביותר עד כה במדינה, מה שיגביל את יכולתו לפעול לרסן את המיתון החמור ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.



הגירעון השנה צפוי לזנק ל-232 מיליארד דולר, או 11% מהתמ"ג, כך עולה מסקר של 24 כלכלנים שערך משרד האוצר. דרלינג, שהעריך בנובמבר כי הגירעון יגיע ל-8% מהתמ"ג, יפרסם את המידע היום בצהריים בלונדון.



הבחירות בבריטניה יתרחשו עוד פחות משנה, וראש הממשלה הנוכחי, גורדון בראון, יתקשה לעודד את הצמיחה הכלכלית באמצעות תוכניות תמריצים חדשות, משום שמשרד האוצר כבר יותר מהכפיל את מכירת האג"ח שלו ל-146 מיליארד ליש"ט השנה. הגירעון צפוי להיות הכבד ביותר באירופה והשלישי בגודלו בקבוצת ה-G20 אחרי אלו של ארה"ב ושל הודו.



דרלינג יודיע היום על סיוע של מיליארד ליש"ט לחברות בנייה וסיוע נוסף של מיליארד ליש"ט לצעירים מתחת לגיל 24 שלא מצאו עבודה במשך שנה, כך אמרו השבוע גורמים המקורבים לדיונים. בנוסף יציג דרלינג סיוע לחברות הרכב, שיכלול תמריצים לרכישת מכוניות חשמליות; ביטוח סחר ליצואנים ולייצרנים, ותוכנית בסך 50 מיליארד ליש"ט לחתמות אג"ח מגובות במשכנתאות, אמרו הגורמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully