וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: היורו התרומם עם עליית המניות ביום שלישי, אך החרדה בשווקים נותרה

TheMarker

22.4.2009 / 10:18

החוזה העתידי על הנפט טיפס לטריטוריה חיובית ועלה אמש ב-0.5%; המשקיעים החלו לחזור לשוקי המניות והחלישו את הדולר בזירה הגלובלית



היורו החל להרים גובה אל מול הדולר והין, זאת לאחר שיפור חד בסקר בביטחון המשקיעים בגרמניה, אשר דחף לתיאבון לסיכון ותמך בשוק המניות הגלובלי. המטבע האירופאי נסחר סביב הרמות של 1.2945 אל מול הדולר, סביב הרמות של 127.80 אל מול הין וסביב הרמות של 0.8825 אל מול הסטרלינג, אמש בשעה 20:30 (GMT).



סקר הסנטימנט הכלכלי הגרמני, שנערך בקרב 350 משקיעים מוסדיים ואנליסטים שנותנים את תחזיתם לפעילות הכלכלית לשישה החודשים הקרובים, הראה עלייה חדה לרמה חיובית של 13 נקודות בהשוואה לרמה שלילית של 3.5 נקודות בקריאה הקודמת. התוצאה המעודדת נתנה תחושה של בטחון למשקיעים ברחבי העולם, אשר הקטינו את אחזקתם בשטר הירוק כשהסלידה מסיכון קטנה. יחד עם זאת, יש לשים לב כי לאחר הירידות החדות של תחילת השבוע בשוקי המניות, ניתן לראות בהתנהגות השווקים אתמול תיקון בלבד, מה שעשוי לאותת על הזדמנות למכור שוב את האירו כשוול סטריט תחזור לצבע האדום.



הדעה הרווחת בקרב האנליסטים היא שמהדו"חות של קרן המטבע הבינלאומית ניתן ללמוד שהבנקים ברחבי העולם יצטרכו למחוק נכסים בהיקף של 4.1 טריליון דולר, כדי לחדש את הפעילות התקינה של המערכת הפיננסית העולמית. לכן, נראה שהמשבר הפיננסי רחוק מלהסתיים והביקוש למפלט בטוח, או במילים אחרות הדולר, יחזור לגדול.



הבוקר יפתח עם פרסום נתוני מדד המחירים לצרכן הרבעוני של אוסטרליה, כאשר הצפי הינו מעודד ועומד על צמיחה של 0.5%, בהשוואה לרמה שלילית של 0.3% בקריאה הקודמת. נתון חיובי יכול לתמוך באוזי האוסטרלי בטווח המיידי. מאוחר יותר, בבריטניה המשקיעים יתמקדו בנתוני העבודה והפרוטוקולים של הבנק המרכזי מהחלטת הריבית האחרונה. לבסוף, שר האוצר האמריקאי, גייטנר, צפוי לנאום בשעה 14:00 (GMT).



דולר/שקל



המטבע הישראלי נסחר בירידות ביום שלישי, כאשר הצמד דולר/שקל סגר את המסחר סביב הרמות של 4.2171. הירידות נבלמו עקב חולשתו של השטר הירוק בזירה הגלובלית, כאשר המשקיעים החלו לחזור לשוק המניות. רמת התמיכה המהותית עומדת כעת על 4.18, ורמת ההתנגדות החזקה הינה על רמה של 4.2355. נזכיר, כי בנק ישראל הקטין את תחזית הצמיחה ל-2010 ל-1%, על רקע הפגיעה של המשבר הכלכלי הגלובלי בייצוא המקומי, וללא שינוי ב-2009.



זהב



החוזה העתידי על הזהב סגר ללא שינוי ביום שלישי, סביב הרמות של 884.60 דולר לאונקיה. זאת לאחר מסחר תנודתי שהקפיץ תחילה את החוזה לרמה גבוהה של 896.50 דולר לאונקיה. העליות של יום שני נבלמו כששוק המניות הפך לצידו הירוק, הקטין את הביקושים למפלט בטוח ודחף את המשקיעים לקחת יותר סיכונים. רמת ההתנגדות נותרת על רמה פסיכולוגית של 900 דולר לאונקיה, ורמת התמיכה תעמוד על רמה של 870.00 דולר לאונקיה.



נפט



החוזה העתידי על הנפט טיפס לטריטוריה חיובית ביום שלישי, לאחר צניחה של 3.2% ביום שני, מחיר הנפט עלה ב-0.5% אמש. העליות נבעו בעיקר על רקע העליות בוול סטריט ודבריו של חבר הארגון באופ"ק מתאם אירן, כי הקרטל יצטרך להקטין את ההספקה בכדי למזער את מאגרי המלאי העולמיים. היום יתפרסמו נתוני מלאי הנפט השבועיים בארה"ב בשעה 14:30 (GMT).



את הסקירה כתב רודיאן רחנייב, מפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully