וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל שירות התעסוקה: "עד סוף השנה יפוטרו עוד 130 אלף איש; בסוף 2009 נגיע ל-300 אלף דורשי עבודה"

צבי זרחיה

22.4.2009 / 11:17

פרחי דיבר בישיבת ועדת הכספים: "כל מובטל מקטין את כוח הקנייה הדברים הללו מייצרים גלי פיטורים נוספים"


"עד לסוף שנת 2009 נגיע ל-300 אלף דורשי עבודה", כך אמר הבוקר בוועדת הכספים יוסי פרחי, מנכ"ל שירות התעסוקה. עוד הוסיף פרחי כי "בחצי השנה האחרונה פוטרו 100 אלף איש וההערכות הן כי עד סוף השנה יפוטרו עוד 130 אלף איש. זאת, לנוכח כניסת ויציאת עובדים משוק העבודה.

לדבריו, "כל מובטל מקטין את כוח הקנייה ואת הצריכה. הדברים הללו מייצרים גלי פיטורים נוספים. בחמשת החודשים האחרונים אנו נמצאים במגמת פיטורים של 20 אלף עובדים בחודש".

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר באותו דיון כי "החוכמה לא נמצאת רק במשרד האוצר ובממשלה אלא גם במקומות אחרים. בממשלה עוסקים יותר בענייני התקציב ופחות בענייני המשבר הכלכלי. אני לא בטוח שבמשרד האוצר הפנימו שצריך לעשות את האבחנה בין תקציב המדינה לבין התוכנית הכלכלית לפתרון המשבר הכלכלי".

בישיבה משתתף גם שרגא ברוש, נשיא לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים. עיני וברוש יפגשו בצהריים עם שר האוצר יובל שטייניץ שיציג בפניהם את תוכניתו הכלכלית.

עיני הדגיש כי "אין ברירה אלא לעשות הבחנה בין תקציב המדינה לבין התוכנית הכלכלית לפתרון המשבר במשק. בשבועות הקרובים נדע האם הממשלה החדשה שינתה את דרכה ובאמת מתכוונת לתת דגש על המשבר של המשבר הכלכלי. נדע האם אפשר להוציא תוכנית כלכלית שאולי לא תפתור את כל המשבר אבל תיתן מענה הגון לבעיה הכי כואבת שהיא אובדן מקומות העבודה. חייבים לתת דגש למפעלים בפריפריה שבהם אין חלופה למפוטרים".

עיני קבל על כך שלא בוצעה עד כה הצעת ההסתדרות שלפיה העובדים והמעסיקים יתרמו יחדיו יום עבודה, הממשלה תתרום יום עבודה ובסכום שיווצר - 1.2 מיליארד שקלים, יהיה ניתן לסייע למפעלים במצוקה.

ברוש אמר כי "צריך לעצור את הפיטורים המטורפים הללו. אנו רוצים לשמור על העובדים, לא רוצים לפטר אותם. אנו רוצים לשמור על כבודם. אנו המדינה החידה בעולם שלא הושקע שקל מאז שפרץ המשבר הכלכלי בעולם בספטמבר 2008. הזמן הזה עובד נגדנו".

ברוש טען כי למרות החלטת האוצר להקצות 1.3 מיליארד שקל לקרנות להון חוזר עד כה ניתנו הלוואות בהיקף של כ-100 מיליון שקל בלבד. "מחצית מהפונים לקבל הלוואות נדחים בטיעונים שהענף שלהם מסוכן. גם לא בוצעה ההחלטה להקים קרנות מנוף במסגרתם הממשלה תעמיד מיליארד שקל והבנקים ימנפו את הסכום ל-5 מיליארד שקלים".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, (יהדות התורה) ביקש לדעת האם משרד האוצר יפעיל צעדים כלכליים בטרם אישורו בכנסת של תקציב 2009-2010 הצפוי ב-15 ביולי 2009. נציגי האוצר אמרו כי ישנה כוונה להפעיל תוכנית כלכלית בטרם יאושר התקציב בכנסת.

גפני קבל כי "עד כה, מאז פרוץ המשבר בספטמבר 2008 לא היה טיפול ממשלתי אינטנסיווי במשבר הכלכלי על כל המשתמע מכך. אפגש עם שר האוצר ונבקש שיתוף פעולה עם משרד האוצר. לא נהיה חותמת גומי של האוצר אבל נעשה הכל על מנת שבסופו של דבר המדיניות והפעילות תהיה אחת. ועדת הכספים תטה כתף ותעשה הכל על מנת שנצא מהמשבר כמה שיותר מהר ובצורה הכי טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully