וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הונה את המשקיעים ב-3.5 מיליארד דולר כאשר הבטיח להם נגני DVD שלא קיימים

סוכנויות הידיעות

22.4.2009 / 11:32

טום פטרס מנכ"ל פטרס וורלדווייד צפוי לעונש של עד 25 שנות מאסר



טום פטרס, איש העסקים ממינסוטה שהואשם לפני כחצי שנה בניהול הונאה של 3.5 מיליארד דולר, הונה את המשקיעים בעזרת נגני DVD וטלוויזיות שטוחות מסך לא קיימים, דיווח "וול סטריט ג'ורנל". פטרס הבטיח תשואות גבוהות למשקיעים בתמורה להלוואה לרכישת עודפי סחורות ומכירתם לקמעוניות מפורסמות כגון וול מארט.



התביעה נגד פטרס וחמישה אנשים אחרים החשודים כשותפים בהונאה מתנהלת כעת בחמישה בתי משפט מחוזיים שונים. בין הקורבנות לכאורה נמצאות קרנות גידור, קרנות אוניברסיטה, ונושים מעסקים דומים שנאלצו לפשוט את הרגל בעקבות הפסדיהם בחברתו של פטרס, פטרס גרופ וורלדווייד.



קבוצה דתית אחת הפסידה את כל חסכונותיה בסך 28 מיליון דולר שהשקיעה אצל פטרס. התביעה טוענת כי פטרס הציג למשקיעים סחורות ומסמכים מזויפים כאשר למעשה הכסף הועבר לחשבונות הבנק הפרטיים של פטרס והשותפים האחרים.



פטרס פרש מתפקידו כמנכ"ל פטרס גרופ בספטמבר 2008 על רקע החקירה הפלילית, והוא נמצא כעת במעצר. אם יורשע, צפוי פטרס לעונש של עד 25 שנות מאסר. בינואר 2005 רכשה פטרס גרופ את מותג פולרויד ב-426 מיליון דולר. בשבוע שעבר, נמכרה פולרויד במכירה פומבית על ידי בית משפט לפשיטות רגל ב-88 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully