וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות משבר האשראי: מידרוג העניקה AA להקמת מתקן ההתפלה הגדול בישראל בשורק ב-2 מיליארד שקל

אבי בר-אלי

22.4.2009 / 13:01

הבנקים EIB האירופי וקליון הצרפתי יגיעו לישראל לקראת כנס המממנים



חברת מידרוג העניקה לפרויקט מתקן ההתפלה בשורק דירוג של Aa3 (AA-) לתקופת ההקמה, ודירוג של Aa2 (AA) לתקופת התפעול של הפרויקט. כך נודע ל-TheMarker. מדובר בדירוג אינדיקטיווי מרשים לאור משבר האשראי הנוכחי, ולאור היקפו של פרויקט ההתפלה המתוכנן להיות הגדול בישראל.



פרויקטי ההתפלה המוקדמים באשקלון ובחדרה כוללים הקמת מתקן בהספק 100 מיליון קוב בשנה, ודורגו בעבר בדירוג AA-, עם אופציה להעלאת הדירוג בתום תקופת ההפעלה. מכרז ההתפלה בשורק לעומתם, כולל בניית מתקן התפלת מי-ים בהספק 150 מיליון קוב מים בשנה, בעלות משוערת של כ-2 מיליארד שקל. כפי שפורסם ב-TheMarker כולל המכרז גם אופציה להקמת תחנת-כוח בהיקף ייצור של 90-100 מגה-וואט, אשר תוקם על שטח של 10 דונם (מתוך 100 הדונמים המוקצים לפרויקט באזור), ותקופת הזיכיון להקמת המתקן ולהפעלתו הוארכה ל-26 וחצי שנים. הפעלתו אמורה להתחיל ב-2012 עד 2013. בהסכם הזיכיון נעשו מספר שינויים שנועדו להקל על היזמים בקבלת מימון מקומי או זר.

מידרוג, בניהולו של גיל גזית, הכינה את הדירוג לקראת כנס המממנים שיערכו השבוע אגף החשב הכללי, אגף ניהול הפרויקטים ב"ענבל" ורשות המים. בכנס המממנים צפויים לקחת חלק נציגי הבנקים המקומיים וכן מרבית הגופים המוסדיים. עוד נודע, כי לארץ צפויים להגיע גם נציגי בנק מימון הפרויקטים EIB של האיחוד האירופי וכן נציגי בנק קליון הצרפתי. שני הבנקים מלווים בימים אלה את הקמת מתקן ההתפלה בחדרה.



המתקן בשורק הינו מתקן ההתפלה הרביעי שיוקם בארץ בשיטת ה-P.F.I, במסגרתה יקים זכיין פרטי את המתקן ויתפעלו למשך תקופה, תמורת הבטחת רכישת המים המותפלים בידי המדינה במחיר נקוב. במכרז צפויות לפי שעה לקחת חלק שלוש קבוצות: קונסורציום משותף להנדסת התפלה (IDE) ולזרוע המים של קרן האצ'יסון העולמית; תה"ל שחברה לתאגיד ואוליה (Veolia) הצרפתי; וחברת GES מקבוצת גרנית הכרמל - שתתמודד במכרז יחד עם חברת התשתיות שפיר הנדסה וברן.



כפי שפורסם ב-TheMarker, פורקה הקבוצה המשותפת של ג'נרל אלקטריק (GE) ושיכון ובינוי לאחר ש-GE פרשה מן המכרז על רקע הקשחת תנאי האשראי של הבנקים הזרים. שיכון ובינוי פועלת בימים אלה לאיתור שותף אסטרטגי חלופי, על-מנת שלא לאבד את זכותה להשתתף במכרז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully