וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר גרוס מעלים את מחיר היעד למלאנוקס מ-9.5 דולרים ל-10 דולרים בעקבות דו"חות החברה

ניר צליק

22.4.2009 / 14:01

עם זאת, בחרו בבית ההשקעות להותיר את ההמלצה על "החזק"


בבית ההשקעות אוסקר גרוס מרוצים מדו"חות אך שומרים על זהירות. בעקבות דו"חות הרבעון הראשון, בחרו באוסקר גרוס להעלות את מחיר היעד למניה מ-9.5 דולרים ל-10 דולרים, אך הותירו את המלצתם למניה על "החזק".

האנליסט יונתן קרייזמן כתב כי באוסקר גרוס מאמינים שדו"חות הרבעון הראשון משקפים את תחתית עסקי מלאנוקס, ולכן הם מצפים לגידול מתמשך בהמשך הדרך. בנוסף, מזכירים באוסקר גרוס כי הורדת הוצאות התפעול מתמודדת באופן מתאים עם סביבת המקרו המאתגרת.

בנוסף, כותבים באוסקר גרוס, רכישת אורקל על ידי סאן הינה טובה למלנוקס מאחר והמיזוג בין IBM לסאן היה מגביר את לחץ המחירים בשוק והיה מגביר את התלות של מלאנוקס במספר לקוחות מוגבל. "לעומת IBM", כותבים באוסקר גרוס, "אורקל משחקת באופן שונה, וערה לחשיבותו של האינפיבנד במרכז המידע הארגוני".

בין הסיכונים האפשריים למלנוקס מונים באוסקר גרוס ירידה אפשרית בהוצאות על IT, עיכוב בצמיחה של האינפיבנד (סטנדרט למוצרי תקשורת מבוססי מוליכים למחצה) ואיבוד של לקוח OEM משמעותי(לקוחות המשווקים תחת מותג).

מלאנוקס סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 22.6 מיליון דולר, ירידה של 10.3% לעומת הכנסות של 25.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ציפיות האנליסטים היו להכנסות של 22.4 מיליון דולר, ואילו ציפיות החברה בתום הרבעון הקודם היו להכנסות של 22-22.5 מיליון דולר, כך שהחברה עקפה את תחזיותיה במעט.

בניכוי הוצאות בגין אופציות והוצאות חד פעמיות, רשמה החברה רווח נקי של 5.2 מיליון דולר או 15 סנט למניה לעומת רווח נקי של 8.6 מיליון דולר או 25 סנט למניה, ירידה של 39%. עם זאת, ציפיות השוק היו לרווח נמוך בהרבה, של 9 סנטים למניה. בנוסף, חזתה כאמור מלאנוקס הכנסות של 24-24.5 מיליון דולר ברבעון הבא, מעל תחזיות השוק.

מלאנוקס מתמחה בפיתוח מוצרי תקשורת מבוססי מוליכים למחצה בתקן אינפיניבנד (InfiniBand), המותקנים במרכזי הנתונים של ארגונים ואשר מיועדים לקשר בין שרתי מחשב למערכות אחסון ולסייע בהעברת נתונים. אינפיניבנד הוא סטנדרט לארכיטקטורת מחשוב חדשה להאצת תעבורת נתונים בין רכיבי מחשב בסביבות רשת קטנות כ-WAN ,LAN ו-SAN. האינפיניבנד נועד לשפר את הביצועים, יכולת ההרחבה, האמינות, הזמינות והשמישות של שרתי הדור הבא.

מלאנוקס הונפקה בנאסד"ק בפברואר 2007 לפי מחיר של 17 דולר למניה ולפי שווי חברה של חצי מיליארד דולר. מניית החברה סגרה את המסחר אמש במחיר של 9.95 דולרים המשקף לחברה שווי של כ-317 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully