וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה בחוקי התאגדות העובדים בארה"ב נתקלת בהתנגדות עזה מצד הנהלות החברות

ניו יורק טיימס

22.4.2009 / 14:06

הצעת חוק "הבחירה החופשית של העובדים" תקל על התארגנות האיגודים ותוסיף מיליוני עובדים לאיגודים בארה"ב



ארגוני העובדים בארה"ב מתקשים להבטיח את 60 הקולות הנדרשים בקונגרס על מנת לאשר את חוק הבחירה החופשית של העובדים, שיעניק לעובדים בארה"ב את הזכות להתארגן לאיגודים על סמך חתימות רוב העובדים בחברה. חוק זה יאפשר לעקוף את הדרישה לקיים בחירות חשאיות להקמת איגודים, בהן קשה יותר לאיגודים לנצח.



בשבועות האחרונים ערכו איגודי העובדים קמפיין תקשורתי מקיף לתמיכה בהצעה החוק, והמנהיגים הדמוקרטיים הביעו ביטחון בכך שהשנה יאשר הקונגרס רפורמה מקיפה בתחום, שתפעל לטובתם של העובדים ותקל על יצירת איגודי עובדים. התאגידים הגדולים, מצידם, ערכו קמפיין שתדלנות נגדי נגד הצעת החוק, שעשוי להוסיף מיליוני עובדים לאיגודים ולהגדיל את כוחם בוואשינגטון ובמגעים מול הנהלות החברות.



מספר העובדים החברים באיגודי עובדים בארה"ב ירד ל-7.4% מכלל עובדי המגזר הפרטי בארה"ב, לעומת 25% לפני שלושה עשורים. מנהיגי העובדים טוענים כי החוקים הקיימים מגבילים את חופש הפעולה שלהם ומצמצמים את כוחם. החוק החדש יהיה הוגן יותר, הם טוענים, משום שהוא יאפשר לעובדים להתאגד ללא צורך בקמפיינים הארוכים והיקרים שמלווים את תהליכי ההצבעות החשאיות, בהם הנהלות החברות מפעילים לעיתים קרובות לחצים על העובדים להצביע נגד האיגוד ולעיתים אף מפטרות באופן לא חוקי עובדים התומכים באיגוד.



"חוק הבחירה החופשית של העובדים הוא קריטי לשם בניית כלכלה שפועלת לטובת כולם במדינה הזאת שוב", אמר ג'ורג' מילר, דמוקרט מקליפורניה, יו"ר וועדת החינוך והעבודה של הסנאט, שהיה התומך העיקרי בחוק בבית הנבחרים. "הגיע הזמן להפסיק לשדל ולאיים על עובדים שמבקשים להשמיע את קולם במקום עבודתם".



הנהלות החברות טוענות כי החוק הנוכחי הוגן יותר, משום שהעובדים יכולים לשמוע את טיעוני האיגודים וההנהלות. יתרה מזאת, טוענים מנהלי החברות, תהליך הבחירות החשאיות אמין יותר מתהליך החתימה על כרטיסים משום שמארגני האיגודים יכולים לאלץ את העובדים לחתום על תמיכתם באיגודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully