וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון שקדי פותח חברה לניהול תיקים

TheMarker

22.4.2009 / 14:41

שקדי: הקונסולידציה המואצת בזירה הפיננסית תפגע בלקוחות והם יחפשו יחס אישי


אחרי מגוון תפקידים בשוק ההון, ירון שקדי פתח לאחרונה חברה לניהול תיקים בניהולו - שקדי שוקי הון. פתיחת עסק פיננסי על רקע המשבר הפיננסי והכלכלי בעולם היא נראה כמהלך רווי סיכון - השוק המקומי עובר תהליכי קונסולידציה מואצים בכדי ליהנות מיתרונות לגודל. במצב הזה חברות קטנות מתקשות לשרוד.

שקדי, בעל תואר ראשון בכלכלה וניהול ובעל רישיון לניהול השקעות מטעם רשות ני"ע, שימש בעברו כראש דסק ארה"ב בחברת הברוקרז' קמליה שוקי הון ומנהל מחלקת המחקר. לפני כן היה מנהל חדר המסחר בקואטרו בית השקעות וראש הדסק לניירות ערך זרים.

שקדי חושב שדווקא תהליכי היעול שמאפיינים את הזירה הפיננסית הם ההזדמנות שלו: "זהו ככל הנראה המשבר הפיננסי החמור ביותר שהדור הנוכחי יחווה במהלך חייו. שווי השוק העולמי נחתך מאז פרוץ המשבר באביב 2007 ביותר מ-65% וחברות רבות ברחבי העולם מתקיימות תחת סימן שאלה גדול כלפי העתיד. דווקא עכשיו זה הזמן להקים חברת השקעות, מאחר שההזדמנויות מחכות מעבר לפינה. תהליכי ההתמזגות בתעשייה אמנם מייעלים את החברות הפועלות בשוק וחוסכים בעלויות, אבל ציבור המשקיעים הוא הנפגע העיקרי - שכן התחרות יורדת והיחס האישי נפגע. אם עד עכשיו היית לקוח אחד מתוך 1,000, הרי שאחרי ההתמזגות אתה הופך להיות אחד מתוך 5,000. ברור שיש כאן פגיעה".

הציבור קצת מאס במנהלי השקעות בשנה וחצי האחרונות

"הציבור חווה חוסר אמון מוחלט כלפי המערכת הפיננסית וראשי המשק, בישראל ובשאר העולם. באין ברירה, הציבור יחפש את מנהלי ההשקעות שהוא יכול לתת בהם אמון. נכון שמאז פרוץ המשבר יצא שם לא טוב לתעשיית ניהול ההשקעות ואין ספק שמצפה לנו כמנהלי השקעות עבודה קשה. אני חושב שלאורך כל 2008 הייתי דווקא הסמן הפסימי יותר כלפי השווקים הפיננסים ואני מקווה שמשקיעים חדשים יזכרו לי את זה. אין ספק שהציבור יצטרך להחליט עם מי הוא מתכוון ללכת למהלך הבא שיתרחש בשווקים הפיננסים".

מה התחזיות שלך לשווקים הפיננסים?

"ישנם מספר פרמטרים שתומכים היום ביציאה לדרך חדשה, מה שלא היה לפני חודשיים. אחד הסמנים המובהקים לכך הוא דווקא שוק ה-CDS בארה"ב ובמיוחד על החוב של ממשלת ארה"ב עצמה באג"ח ל-10 שנים. אם עד לפני חודש וחצי רצית לרכוש ביטוח כנגד חדלון פירעון של ממשלת ארה"ב (CDS) היית צריך לשלם 100 אלף יורו לכל 10 מיליון דולר אג"ח. סכום מטורף. היום אותו ביטוח יעלה לך פחות מחצי וזה אומר שהאמון של המשקיעים חוזר, אם כי הדרך לאמון מלא רחוקה מאוד.

"מנגד עדיין קיימת אי וודאות גבוההה לגבי סקטורים כמו נדל"ן ופיננסים. הכוונה שלי היא דווקא לנדל"ן המסחרי בארה"ב שטרם נפגע, ולא הנדל"ן הפרטי שממשיך לסבול משחיקה במחירים. רק לפני כמה ימים היינו עדים לקריסת חברת הקניונים השנייה בארה"ב, ג'נרל גרות', שהכריזה על פשיטת רגל, מה שאומר שהמשבר מחלחל כעת לנדל"ן המסחרי. חשוב להבין - מהלך שורי אמיתי בשוק ההון תמיד היה מלווה בהתאוששות אמיתית בכלכלה הריאלית העולמית. זה עדיין לא קורה ולכן צריך להיזהר ממהלכים ספקולטיוויים, אלא אם כן הם לטווחים קצרים.

לאור תחזיות אלו, מהן ההמלצות שלך?

"למרות העליות של השבועות האחרונים, לא הייתי ממליץ על מרכיב מנייתי של יותר מ-30% מכיוון שהאפיק הסולידי, הצמוד-מדד, מספק היום עדיין תשואות נאות. בכל מקרה המרכיב העיקרי של תיק ההשקעות חייב להיות מורכב מאג"ח מדינה עם נטייה יותר לכיוון הצמוד-מדד (גליל), כיוון שבשלב מסוים האינפלאציה תרים את הראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully