וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר מורידים את ההמלצה לוריפון מ"תשואת יתר" ל-"תשואת שוק": המניה תנודתית וללא כיוון ברור

ניר צליק

22.4.2009 / 14:49

עם זאת, מעלים בלידר את מחיר היעד מ-6.5 דולר ל-7.5 דולר



מאז פרסום דו"חות הרבעון הראשון של וריפון לפני כחודש וחצי נסקה מניית החברה ב-96.1%, ובלידר שוקי הון רואים בכך סיבה להוריד את המלצתם ליצרנית מסופי הסליקה מ-"תשואת יתר" ל-"תשואת שוק". עם זאת, בוחרים בלידר להעלות את מחיר היעד למניה מ-6.5 דולרים ל-7.5 דולרים, בדומה למחיר השוק, כאשר מחיר המניה אמש בתום המסחר עמד על 7.45. מחיר זה משקף לחברה שווי של כ-629 מיליון דולר. למרות הזינוק האמור, ב-12 החודשים האחרונים איבדה מניית החברה כ-37.6%.



האנליסט ערן יעקובי כתב כי "המניה הפכה למאוד תנודתית וללא כיוון ברור". בנוסף, כותבים בלידר כי תנאי השוק מוסיפים להיות קשים והחברה מדווחת על חולשה בביקושים בכל השווקים למעט יוצאים מן הכלל, כגון סין - שם החברה מוסיפה לצמוח.



עם זאת, בלידר מזכירים כי החברה קיצצה 500 משרות בשנה האחרונה, מהן 100 בדצמבר, מה שצפוי להקטין את הוצאות התפעול שלה. בנוסף כותבים בלידר כי החברה מוסיפה לשמור על יציבות מחירים למרות היחלשות הדולר, ובמקביל נהנית מירידת ערכו של הדולר בהוצאות בסניפיה מחוץ לארצות הברית.



בין הסיכונים לחברה מונים בלידר את החשש מהמשך ההחמרה במצב הכלכלי הגלובלי, תחרות גוברת מצד אינג'ניקו הצרפתית, וכן חקירה אפשרית של רשות ניירות ערך האמריקאית בשל הבעיות החשבונאיות שהתגלו בעבר בדו"חות החברה.



וריפון חזרה לפרסם את דו"חותיה באופן סדיר באוגוסט 2008, אחרי שהחברה עסקה בעריכה מחודשת של דו"חותיה הכספיים לתקופה שבין נובמבר 2006 לבין יולי 2007 במשך תשעה חודשים - בעקבות טעויות שהתגלו ברישום המלאי של מוצרים בתהליך בעת עריכת הדו"ח השנתי. הטעויות ניפחו את מלאי הסגירה, הפחיתו את עלות המכר והגדילו באופן מלאכותי את הרווחים.



וריפון הגדילה את הכנסותיה ברבעון הראשון של 2009 ב-15% לרמה של 214 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל ב-2008, אז הסתכמו ההכנסות ב-185.5 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה וריפון הפסד נקי של 182 מיליון דולר, או 2.15 דולר למניה - פי 5.5 מההפסד הנקי שרשמה החברה ברבעון המקביל אשתקד, שהתסכם ב-33.5 מיליון דולר או 40 סנט למניה. בניכוי הוצאות חד פעמיות ואופציות רשמה וריפון הפסד נקי של 17 סנט למניה.



וריפון האמריקאית היא היצרנית הגדולה בעולם של מסופים לקריאת כרטיסי אשראי. באוקטובר 2005 רכשה החברה את מתחרתה הישראלית ליפמן ב-782 מיליון דולר, ומאז היא מעסיקה עובדים ומנהלים במשרדים ובמתקן הייצור בראש העין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully