וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהראל מעלים את מחיר היעד של בז"ן; תוכניות התייעלות תביא לעלייה במרווח הזיקוק המייצג של החברה

נועה פרייס

22.4.2009 / 15:34

מחיר היעד עלה ל-1.7 שקלים למניה, וההמלצה נשארה על "משקל יתר"



הירידה בביקושים לתזקיקים המתבטאת בירידה בתמ"ג העולמי, הביאה לחולשה במחיר הנפט, במרווחי הזיקוק ובמחירי הפולימרים. למרות הצפי למרווחים נמוכים בשנה הקרובה, בהראל סבורים כי תוכניות התייעלות שמציגה בז"ן יביאו לעלייה במרווח הזיקוק המייצג שלה, ומעלים את מחיר היעד ל-1.7 שקלים למניה. ההמלצה נשארת על "משקל יתר".



עם המשבר המתמשך בכלכלת העולם והגידול בהיקפו מארה"ב לאירופה ולאסיה, חלה ירידה בצריכת תזקיקים ומוצרים נלווים, לפי האנליסטים. בהתאם לכך, צנחו מרווחי הזיקוק ובמקומות אחדים ישנו עודף כושר זיקוק. "בז"ן נפגעת משינויים אלו, למרות שבישראל נרשמה עלייה של כ-14% בביקוש לתזקיקים מייצור החברה", טוען ערן יונגר, אנליסט מחלקת מחקר Sell Side בהראל.



מרווח הזיקוק המייצג של החברה ירד ברבעון זה לכ-5.5 דולר לחבית, לעומת כ-5.3 דולר. בהסתכלות שנתית, עמד מרווח הזיקוק על כ-5.7 דולר, לעומת מרווח של כ-5.5 דולר. "נתונים אלא משקפים פער של כ-4% בין המרווחים, כאשר הפער ההיסטורי עומד על כ-11%", לפי יונגר. לאחר תאריך הדו"ח הודיעה החברה על יישום צעדי התייעלות בייצור, כוח אדם, שכר והנהלה. בהראל מעריכים שהחברה תפעל לחזור ולהגדיל את הפער בין המרווחים, אשר מבטא את יעילותו של בית הזיקוק.



"מעמדה של החברה בישראל יושפע מתמורות גלובליות. בהתאם לכך אנו מעריכים שבטווח הקצר נמשיך לראות רמת מרווחים נמוכה, עם התמשכות המשבר הכלכלי. יחד עם זאת, החברה פועלת להקטין את רגישותה למרווח. בטווח הרחוק, אנו רואים לנכון להתייחס לנושאי איכות הסביבה וסבורים כי וועידות איכות סביבה, הצפויות להתקיים השנה, יביאו לעלייה בחשיבות הנושא וידרשו בעתיד השקעות נוספות", מסכמים בהראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully