וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמה"ת עובדה נסגר לטיסות גדולות בעקבות סכסוך בין הצבא לרש"ת

זוהר בלומנקרנץ

22.4.2009 / 15:58

הסיבה: אין מי שיממן את מכבי האש בשדה; דירוג בטיחות האש הורד מתחת לרמה המותרת למטוסים גדולים



שדה התעופה עובדה שבנגב נסגר לפעילות של מטוסים גדולים עקב ויכוח כספי בין רשות שדות התעופה (רש"ת) לבין צה"ל, על מימון משמרת כבאים שתבטיח את נחיתתם. כך נודע היום ל-TheMarker. על פי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) נרשמו 4,621 תנועות מטוסים (המראות ונחיתות) ברבע הראשון של השנה בעובדה - גידול של 14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.



המשמעות המעשית היא פגיעה בתנועת התיירים לאילת ואי יכולת להשתמש בשדה כאלטרנטיווי לנתב"ג בטיסות בינלאמיות לישראל וממנה. מטוסי נוסעים אזרחיים מדגמי בואינג 777 ,767 ו-747 ואיירבוס, אשר משרתים את חברות התעופה הישראליות והזרות בהבאת תיירים לאילת; וכן טיסות סדירות ושכר לנתב"ג - אסורים מעתה לנחות בעובדה בגלל הורדת דירוג כיבוי האש של שדה התעופה. מטוסי בואינג מדגם 757 יכולים להתספק בדירוג המונמך במטוסים מסדרה 200, אך מטוסים מדגם זה של חברת ארקיע הם מסדרה 300 בלבד - ולכן גם הם לא יוכלו מעתה לנחות בשה.



רשות שדות התעופה עידכנה את חברות התעופה בשינוי הדירוג וביקשה מהן להיערך בהתאם. במהלך חג הפסח נחתו בעובדה שני מטוסי ג'מבו של אל על תחת אישור מיוחד ולאחר שהובאו למקום ניידות כיבוי מנמל התעופה באילת.



דירוג כיבוי האש מתייחס לציוד ומספר הכבאים אשר נדרש לפעילות מטוסים בשדות התעופה, על פי גודל המטוס. לכל שדה תעופה נקבעת רמת דירוג כיבוי אש בהתאם לרמת הפעילות בו. כך לדוגמה, מטוס נוסעים מדגם בואינג 757 נזקק לרמת דירוג כיבוי אש 8; מטוסים רחבי גוף אחרים ממשפחת בואינג כמו 747 נזקקים לרמת דירוג כיבוי גבוהה יותר - מספר 9.



שדה התעופה עובדה שבנגב מופעל על ידי הצבא אך נותן שירותים כמו פיקוח אוויר וכיבוי אש, גם לחברות התעופה האזרחיות אשר פועלות בו. בגלל ויכוח כספי בין רש"ת לצה"ל, הורד השדה כעת לדירוג כיבוי אש מספר 7 אשר לא מאפשר את המשך פעילותם של מטוסי הנוסעים הגדולים יותר.



בתגובה לפניית TheMarker הכחישו ברשות שדות התעופה את הפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully