וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיר בית השקעות: ההתערבות בשוק המט"ח ללא קביעת יעד יתרות - תחזק את הדולר בטווח הקצר

נועה פרייס

22.4.2009 / 16:54

לפי הערכות האנליסטים, הנגיד לא ישנה את הריבית וישאיר אותה ברמה של 0.5%; "הכלים המוניטרים בהם משתמש בנק ישראל יותר יעילים בתקופה הנוכחית"



בישיר בית השקעות טוענים כי ההתערבות בשוק המט"ח, ללא קביעת יעד יתרות, תחזק בטווח הקצר את הדולר. "הדבר עשוי לבלום את ההידרדרות בייצוא הישראלי, הנמצא באחת מתקופות הדעיכה מהגדולות שידע", לפי האנליסטים.



בנוסף, בישיר מעריכים שהנגיד לא ישנה את הריבית וישאיר אותה ברמה של 0.5%, הרמה הנמוכה ביותר שהייתה בישראל. "רוב הסיכויים שהריבית לחודש מאי תישאר ללא שינוי, בשל עליית מדד מארס ב-0.5%, הצפי למדד של כ-1% בחודש אפריל, שינוי המגמה בציפיות האינפלציוניות ל-2009 וכן ההרחבה המוניטרית השנתית שהביאה לגידול של 40% בכמות הכסף ב-12 החודשים האחרונים", לפי הכלכלנים. ההסתברות שהריבית תופחת בכ-0.25% היא קטנה מאוד, לפי ההערכות בישיר.



האנליסטים טוענים שהאפקטיביות של הורדת הריבית מוצתה, והכלים המוניטרים בהם משתמש בנק ישראל יותר יעילים בתקופה הנוכחית. "המשך ההתערבות בשוק האג"ח הממשלתי תשטח את העקום ותמשיך לעורר את שוק האג"ח הקונצרני - מה שעשוי להועיל לחברות ולשפר את היקפי מיחזור החוב", מסכמים בישיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully