וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת ת"א סגרה בעליות

יעל פולק

22.4.2009 / 16:57

המעו"ף הוסיף 1.4%, מדד הנדל"ן הוסיף 2.3% בהובלת אפריקה ישראל שזינקה ב-7.4%. מדד הבנקים הוסיף 2.4% בהובלת פועלים


יום המסחר הרביעי בשבוע הסתיים במגמה חיובית על רקע עליות השערים שנרשמו אמש בוול סטריט. מדד ת"א 25 עלה ב-1.4% וננעל ברמה של 762.14 נקודות ומדד ת"א 100 התחזק ב-1.5% וננעל ברמה של 700.21 נקודות. מדד מניות הנדל"ן, הוסיף 2.3% בהובלת בהובלת מניית אפריקה ישראל ומדד מניות הבנקים עלה ב-2.4% בהובלת בנק הפועלים.

מחזור המסחר הסתכם ב-900 מיליון שקל. מחר תחול הפקיעה על אופציות מדד ת"א 25. סמוך לתום המסחר, נסחרו המדדים בוול סטריט בירידות שערים של עד 1.1%.

בוול סטריט הסתיים המסחר במגמה חיובית - עסקת הרכישה של אורקל על ידי סאן משכה את מניות מגזר הטכנולוגיה לעליות, ואפילו מניות הבנקים שהחלו את המסחר בהיחלשות - סיימו את היום בעליות שערים. דאו ג’ונס עלה ב-1.6%, נאסד"ק הוסיף 2.2% ומדד S&P 500 התחזק ב-2.1%.

ירום אריאב צפוי לפרוש מתפקידו כמנכ"ל משרד האוצר עד סוף 2009. מנכ"ל האוצר נחשב למינוי מקצועי של שר האוצר. בעקבות פרישתו צפויה עד סוף השנה פרישה של עוד בכיר אחד לפחות מהאוצר לסקטור הפרטי.

שר האוצר, יובל שטייניץ, הודיע היום כי בכוונתו למנות את פרופ' עומר מואב לעמוד בראש הפורום המייעץ לשר האוצר בנושאי כלכלה וחברה.

משרד האוצר אינו עומד להציע לממשלה תוכנית לתמיכה בשוק איגרות החוב הקונצרניות באמצעות העמדת ערבויות גורפות למשקיעים המוסדיים. כך מסרו הבוקר בכירים באוצר. בניגוד לידיעות קודמות לפיהן בכוונת האוצר ליישם גרסה זו או אחרת של "תוכנית גושן", אומרים הבוקר באוצר כי אין כעת צורך בתוכנית זו - מאחר ששוק האג"ח הקונצרני התאושש והוא מתפקד בצורה טובה.

הצמיחה השלילית בישראל ברבעון הראשון של השנה תהיה חמורה יותר מהרמה שבה היתה ב-2002-2001, כותבים במריל לינץ' ובבנק אוף אמריקה. הבנק צופה כי התוצר יתכווץ השנה ב-2%, הגירעון יתרחב לרמה של 5.5% מהתוצר והריבית תרד בעוד 0.25% ל-0.25%. עם זאת, בבנק צופים כי חבילת התמריצים של הממשלה החדשה תניע את הכלכלה והתוצר יצמח ב-1.8% ב-2010. בנק ישראל צפה השבוע כי התוצר יצמח ב-1% לאחר שחתך את התחזית מרמה של 2.5%.

הפסדי המגזר הפיננסי העולמי עשויים להגיע ל-4.1 טריליון דולר עד סוף השנה הבאה, כך העריכה היום קרן המטבע הבינ"ל (IMF). כ-61% מההפסדים והמחיקות צפויים להיות במגזר הבנקאי, כאשר שאר המחיקות במגזרי הביטוח, קרנות פנסיה וחברות לא בנקאיות אחרות.

גם בישראל מוסיפות מניות המגזר הפיננסי לרכז עניין. אתמול הובילה את הירידה במדד הבנקים מניית הפועלים, לאחר שנודע כי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, והמפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, נפגשו עם בעלת השליטה בבנק, שרי אריסון, ועורך דינה, פיני רובין, בפגישה שנועדה להביע את מורת רוחו של בנק ישראל ממספר החלטות שהתקבלו בבנק לאחרונה.

אפרקיה ממשיכה לככב

מניית אפריקה הוסיפה לרכז את תשומת לב המשקיעים, כשהיא נסחרת בתנודתיות גבוהה בתקופה האחרונה. המניה זינקה בלמעלה מ-90% מאז תחילת השנה, אך איבדה כ-20% בשבוע האחרון לאחר המלצת "מכירה" מכלל פיננסים ולידר.

אפריקה נכסים הודיעה כי היא מוכרת 95% מהזכויות שלה במגדל אפריקה ישראל בתחילת רחוב אחד העם בתל אביב ו-50% מזכויות הבנייה הלא מנוצלות ב-166.5 מיליון שקל.

בהראל פיננסים העלו היום את מחיר היעד למניית בזן (6.14% , 141.8) ל-1.7 שקל (המשקף עלייה דולרית של 17% במחיר) והותירו את המלצת משקל היתר על כנה. למרות צפי למרווחים נמוכים בשנה הקרובה, בהראל פיננסים סבורים כי תוכניות ההתייעלות שמציגה החברה לטווח המיידי, כמו גם תוכניותיה לשנים הבאות יביאו לעלייה במרווח הזיקוק המייצג של החברה.

ברקליס קפיטל לא שומרים על אופטימיות בכל הנוגע לשיווקה של גרסה גנרית לתרופת האביסטה לטיפול בבריחת סידן (osteoporosis) של חברת התרופות אלי לילי. בבית ההשקעות מעניקים סיכוי של 15% בלבד להשקה של גרסה גנרית על ידי חברת התרופות טבע. בברקליס לא צופים כי טבע תוכל לנצח בבקשה לפטנט בערכאות הנמוכות של בית המשפט בארה"ב. קבלת אישור לשיווק התרופה עשוי להתבטא בתוספת של 35 מיליון דולר או 2 סנט למניה לרווח הנקי של טבע.

בחברת איזי אנרגיה החליטו לאשר למנכ"ל אבי גפן תנאים מפליגים תמורת 50% משרה. גפן יקבל 9,000 דולר בחודש כדמי ניהול ובנוסף יקבל מענק חתימה חד פעמי של 65 אלף שקל ואופציות. מדובר בעלות שכר של כ-480 אלף שקל לחצי משרה.

חברת הנדל"ן אזורים, שבשליטת בוימלגרין קפיטל, ממשיכה בתוכנית התייעלות. החברה, המנוהלת בידי מתי דב, מפטרת כ-15 עובדים נוספים ברמת המטה.

מחזיקי אג"ח ה' של אוסיף יכולים להירגע: מממסמכים ששיגרה החברה ליובנק עולה כי אוסיף לא שיעבדה את הכסף מפרויקט אביב בג' לבנק הפועלים, אלא בוצע גלגול של שעבוד שהיה קיים לטובת בנק הפועלים עוד בעבר. עם זאת, יובנק נאמנות צפויה לבדוק מסמכים נוספים שהעבירה אוסיף, ורק אז להחליט האם אכן תזומן אסיפת מחזיקי אג"ח ה', הנסחרות כיום בתשואה של 83%.

אסף טוכמאייר וברק רוזן, בעלי השליטה בקבוצת קנדה ישראל, פנו בשבועות האחרונים למס הכנסה כדי לבדוק את ההשלכות של מיזוגן של פאנגאיה נדל"ן ופאנגאיה ישראל לחברה אחת. מניית פאנגאיה נדל"ן איבדה 40% מאז הפרסום אודות הנפקת הזכויות בתחילת פברואר. מדד נדל"ן 15 עלה בתקופה זו ב-14%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully