וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקציב החדש של בריטניה: העלאת המס על עשירים ל-50%; יצירת 250 אלף משרות חדשות בשוק

סוכנויות הידיעות

22.4.2009 / 20:17

הגירעון הבריטי יזנק השנה ל-175 מיליארד ליש"ט - 12.4% מהתמ"ג; מפלגת הלייבור מפגרת בסקרים



שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, מתכוון להעלות את שיעור המס על מדרגת המס העליונה ל-50%, במסגרת מאמציו להגביל את התנפחות הגירעון התקציבי בבריטניה, ולגייס תמיכה מקרב התומכים המסורתיים של מפלגת הלייבור לקראת הבחירות. דרלינג אף הוריד את תחזית הממשל עבור כלכלת בריטניה להאטה של 3.5%.



דרלינג חשף היום את הצעת התקציב השנתית שלו. בין היתר כללה ההצעה הוספה של מדרגת מס הכנסה, שתחול על הכנסות שנתיות של למעלה מ-150 אלף ליש"ט (218 אלף דולר), ושיעור המס עליה יהיה 50%. כיום חל על מדרגת המס העליונה בבריטניה מס בשיעור 40%. מדרגת המס החדשה תיכנס לתוקף בעוד שנה.



בנוסף, מתכוון דרלינג לבטל הטבות מס להפרשות לפנסיה עבור מדרגת המס העליונה. התקציב אף כולל הגדלת המס על דלק ב-2 פני, על אלכוהול ב-2%, ועל סיגריות ב-7 פני. השינויים האלה אמורים לגייס יותר מ-6 מיליארד ליש"ט עד 2012.



דרלינג אף הודיע על תמיכה נוספת בסך 2 מיליארד ליש"ט במובטלים בגין המיתון החמור הפוקד את המדינה, ועל מיליארד ליש"ט לסיוע לשוק הדיור. לכל צעיר מתחת לגיל 25 המובטל למעלה משנה תוצע משרה או הכשרה, והממשל ייצור עד 250 אלף משרות באזורים מוכי אבטלה. נדל"ן שיימכר בפחות מ-175 אלף ליש"ט יהיו פטור ממס בולים עד סוף השנה.



הבחירות בבריטניה יתרחשו עוד פחות משנה, וראש הממשלה הנוכחי, גורדון בראון, יתקשה לעודד את הצמיחה הכלכלית באמצעות תוכניות תמריצים חדשות, משום שמשרד האוצר כבר יותר מהכפיל את מכירת האג"ח שלו ל-146 מיליארד ליש"ט השנה. הגירעון צפוי להיות הכבד ביותר באירופה והשלישי בגודלו בקבוצת ה-G20 אחרי אלו של ארה"ב ושל הודו.



מפלגת הלייבור מפגרת כיום בסקרים אחר מפלגת השמרנים, מה שמשקף את הזעם הציבורי על שכר הבכירים במגזר הפיננסי של לונדון, ואת הסיוע הממשלתי לבנקים.



הגירעון השנה צפוי לזנק ל-175 מיליארד ליש"ט, או 12.4% מהתמ"ג - יותר משיעור הגירעון האמריקאי, שצפוי להגיע ל-12% מהתמ"ג השנה. דרלינג צופה כעת כי הגירעון של בריטניה יסתכם ב-703 מיליארד ליש"ט ב-5 השנים הקרובות, עד לאפריל 2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully