וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המושבים והקיבוצים בעלי המניות בק.א.ל הקימו צוות למכירת החברה

עמירם כהן

22.4.2009 / 20:33

בראש הצוות יעמוד יו"ר ק.א.ל איתן בן דוד; החברה רשמה ב-2008 רווח של 7 מיליון דולר



המושבים (50%) והקיבוצים (50%) המחזיקים במניות חברת התעופה ק.א.ל המטיסה את מטעני היצוא החקלאי של ישראל, חתמו היום על הסכם למכירת החברה. ההסכם צפוי להביא לידי סיום שורה של מחלוקות בין בעלי המניות, שמנעו עד כה את מכירת החברה, על אף שהצדדים החליטו עוד במאי 2008 על מכירתה למשקיע אסטרטגי.



לפי ההסכם יוקם צוות מכירה, שיכלול שני חברי מושב ושני חברי קיבוץ, שיגבש מתווה למכירה. בראש הצוות יעמוד יו"ר ק.א.ל ומזכ"ל תנועת המושבים איתן בן דוד והחברים בו יהיו גזבר תנועת המושבים שמואל ברקוביץ, יו"ר הארגונים הכלכליים של הקיבוצים גיורא מסד וח"כ לשעבר אבשלום וילן (קיבוצים).



במקרים של חילוקי דעות בין הצדדים תובא המחלוקת להכרעה משותפת של מזכ"ל המושבים איתן בן דוד ומזכיר התנועה הקיבוצית זאב שור. עוד נקבע בהסכם שהקיבוצים יפצו את המושבים ב-2.5 מיליון דולר בגין השקעות שהמושבים השקיעו בעבר בק.א.ל בעוד שהמושבים יסירו את התביעה המשפטית שהגישו נגד הקיבוצים בגין ביטול הסכם מ-2006 למכירת מניות הקיבוצים למושבים. על אף השוויון באחזקות יהיו למושבים 7 נציגים בדירקטוריון לעומת 5 לקיבוצים.



בעבר הוערכה ק.א.ל לצורך המכירה ב-110-150 מיליון שקל אך בשל השינויים שחלו בכלכלה העולמית ובענף התעופה בעולם מאז הוחלט על המכירה תעשה הערכת שווי חדשה ולאחר מכן יפורסם מכרז או בקשה להגשת הצעות.



ב-4 השנים האחרונות, בשל פעולות התייעלות שנעשו בחברה, חל מהפך בתוצאות העסקיות של ק.א.ל והיא עברה מהפסד לרווח. את 2007 סיימה ברווח של 5.5 מיליון דולר וב-2008 רשמה רווח נקי של 7 מיליון דולר.

בעבר הביעו כמה גורמים עסקיים במשק התעניינות ברכישת ק.א.ל בהם האחים נקש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully