וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM לא תעמוד במועד פרעון חוב של מיליארד ד'; תמיר חובות במניות

סוכנויות הידיעות

22.4.2009 / 21:09

סמנכ"ל הכספים של GM אמר כי אם לא תצליח החברה לצמצם חובותיה באופן זה, תפנה לפשיטת רגל


סמנכ"ל הכספים של ג'נרל מוטורס (GM), ריי יאנג, אמר כי החברה אינה מתכוונת לעמוד בתשלום חוב שמועד פרעונו מיליארד דולר, ומסתמכת או על אפשרות להמרת חוב במניות, או על פנייה להגנה מפני נושים, להפחתת חובותיה באמצעות פשיטת רגל מהירה, דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

יאנג אמר כי החברה מתכוונת להשיק תוכנית להמרת חובות במניות על מנת לצמצם את חובותיה הלא מובטחים, המסתכמים ב-28 מיליארד דולר, דיווח העיתון, והוסיף כי החברה חייבת לפעול במהירות על מנת לעמוד במועד האחרון שהציב עבורה הממשל לשינוי ארגוני מהותי בחברה.

אתמול דווח כי ממשל אובמה יספק סיוע נוסף בסך 500 מיליון דולר לענקית הרכב קרייזלר ויזרים עד ל-5 מיליארד דולר לג’נרל מוטורס כדי לסייע לשתי החברות בארגון מחדש, בעודן מנסות להימנע מפשיטת רגל.

שלשום הודיעה GM על כוונתה לקצץ 1,600 משרות נוספות בחברה עד סוף החודש, במסגרת תוכניתה של החברה לקצץ עשרת אלפים משרות בארה"ב, או 14% מכוח העבודה שלה, עד סוף השנה. עד סוף 2009 מתכננת GM לקצץ 37 אלף משרות ברחבי העולם. מנכ"ל GM, פריץ הנדרסון, אמר בשבוע שעבר כי ג'נרל מוטורס ככל הנראה תיאלץ להודיע על פשיטת רגל כדי להשלים את הארגון מחדש שלה, לאחר שרשמה הפסדים מצטברים של 82 מיליארד דולר מאז שנת 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully