וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר לוחץ על אריסון להדיח את דנקנר

טל לוי

22.4.2009 / 22:44

הנגיד קיים פגישה שנייה עם בעלת השליטה בבנק הפועלים. הפעם נערכה הפגישה בארבע עיניים ועסקה בשרשרת האירועים שהתרחשו באחרונה בבנק

סטנלי פישר לוחץ על שרי אריסון להדיח את דנקנר. נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, נפגש היום בצהריים עם בעלת השליטה בבנק הפועלים, שרי אריסון. הפגישה, שארכה כשעה, התקיימה בצהריים בלשכתו של פישר שבבנק ישראל בירושלים. זוהי הפעם השנייה בתוך 3 ימים שנגיד בנק ישראל נפגש עם אריסון. אולם הפגישה הפעם היתה בארבע עיניים בלבד וזאת בניגוד לפגישה הקודמת שלשום, בה נכחו גם עורך דינה של אריסון, פיני רובין והמפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, ושהתקיימה בתל אביב.

הפגישה היום היתה המשך ישיר לפגישה שהתנהלה שלשום ועסקה בשרשרת התקלות שאירעה בבנק הפועלים ושבבנק המרכזי מייחסים ליו"ר הבנק, דני דנקנר. החוליה האחרונה בשרשרת זו היא התפטרותו המפתיעה של מנכ"ל בנק הפועלים, צבי זיו, מתפקידו יום אחד לפני פרסום הדו"חות הכספיים לשנת 2008 ובמינויו המהיר מדי (לדעת המפקח על הבנקים) של מחליפו, ציון קינן - הליך שככל הידוע התרחש בתוך מספר דקות.

בבנק ישראל הביעו ביקורת חריפה על האופן שבו קיבל דירקטוריון הפועלים את ההתפטרות, ועל האופן שבו הוחלט על מינוי המנכ"ל החדש ציון קינן. בין היתר, דורש המפקח על הבנקים מבנק הפועלים להקים ועדה שתאתר את המנהל המתאים ביותר וכי דירקטוריון הבנק יקיים דין מעמיק בנסיבות שגרמו לצבי זיו להתפטר. זיו עצמו אמר כי התפטר "לאור חילוקי דעות מול יו"ר הבנק, דני דנקנר".

למרות האירוע האחרון, בפיקוח על הבנקים הדגישו שוב כי הסיבה לשיחות שהם מקיימים עם בעלת השליטה בבנק, אינן קשורות דווקא באירוע הזה אלא באופן בו התנהל הבנק מאז נכנס דנקנר לתפקידו במאי 2007.

מאז, נאלץ הבנק לפסול את מינויה של אירית איזקסון, המקורבת לבעלת השליטה בבנק, שרי אריסון, לתפקיד סגנית יו"ר הבנק. בהמשך, היה זה המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, שאילץ את בנק הפועלים למכור את תיק איגרות החוב של הבנק בהפסד של 1.3 מיליארד דולר. ההחלטה, הצילה את הבנק מהפסד נוסף של כ-1 מיליארד דולר. בהמשך, התערב חזקיהו שוב בניהול הבנק כשביטל היתר שהעניק לבנק לרכוש בנק באוקראינה ובנק נוסף ברוסיה ובכך למעשה הציל את בנק הפועלים מהשקעה שהיתה עשויה להתברר ככושלת.

לפני כחודש וחצי הסתבך הבנק שוב, כאשר ניר ברונשטיין - מנכ"ל זרוע ההשקעות של הבנק, פועלים שוקי הון, ומי שנחשב מקורב לדנקנר - נעצר על ידי רשות ני"ע בחשד לביצוע עבירות מידע פנים.

בנוסף, סבלה הנהלת הבכירה מנטישה מסיבית: העזיבה של זיו מצטרפת לשורת עזיבות של הבנק בשנה האחרונה, החל מיו"ר הבנק הקודם, שלמה נחמה, דרך שי טלמון ויעקב רוזן וכלה במנהל החטיבה הפיננסית, בארי בן זאב שפרש לאחר כשנה בתפקיד. אפשר להוסיף שם בסוף, לא ניתן היה להשיג את תגובת אריסון השקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully