וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא אובמה קרא להקמת שוק פחמן בארה"ב ולצמצום פליטות הפחמן ב-80% עד 2050

סוכנויות הידיעות

22.4.2009 / 22:51

"לביקוש האדיר שלנו לנפט מחיר גבוה לא רק עבור כלכלתנו, אלא גם לשינויים האקלימיים הברורים", אמר אובמה



בנאום לרגל יום כדור הארץ, קרא אובמה לאמריקאים להצטרף למאבק בהתחממות הגלובלית, ופרש את האופנים בהם מתכוון הממשל האמריקאי לעודד יעילות אנרגיה ומעבר לאנרגיות מתחדשות.



אובמה קרא להפחתת פליטות הפחמן של ארה"ב ב-80% עד 2050, במהלך שייצור מיליוני משרות חדשות בשוק האמריקאי. "קליפורניה כבר הראתה כי הדבר אפשרי: בעוד ב-30 השנים האחרונות צריכת החשמל בארה"ב צמחה ב-50%, בקליפורניה היא נותרה ללא שינוי", אמר.



אובמה הודיע בנאומו על השקת תכנית להחכרת מים טריטוריאליים של ארה"ב לשם פיתוח פרויקטים לייצור חשמל מאנרגיית רוח ומזרמי האוקיינוסים. הוא העריך כי באמצעות ניצול מיטבי של פוטנציאל אנרגיית הרוח, ניתן לייצר 20% מצריכת החשמל של ארה"ב מרוח עד 2030, וליצור בתהליך 250 אלף משרות.



כמו כן הודיע אובמה על שדרוג מערכת הובלת החשמל, על מנת לייעלה ולצמצם את אובדן האנרגיה בקווי החשמל, וקרא ליצירת תמריצים לייצור מכוניות יעילות דלק יותר ולהשקעה בתחבורה ציבורית. אובמה קרא להגבלת פליטות הפחמן וגזי חממה אחרים באמצעות שוק פחמן, בדומה למנגנון האירופאי.



"ארה"ב הובילה את העולם בייצור ובגילוי צורות אנרגיה חדשות לאורך ההיסטוריה, מספינת הקיטור המסחרית הראשונה ועד לתא השמש המודרני הראשון שפותח בבל-לאבס, מהניסויים של בנג'מין פרנקלין ללכידת האנרגיה הטמונה בברקים, ועד לניצול הכוח הכלוא באטום. אך כפי שהובלנו את הכלכלה העולמית בפיתוח מקורות אנרגיה חדשים, כך גם הובלנו את הצריכה העולמית של אנרגיה זו. אף כי אנו מהווים פחות מ-5% מאוכלוסיית העולם, אנחנו אחראים לכ-25% מצריכת הנפט העולמית", אמר.



"לביקוש זה לנפט מחיר גבוה עבור כלכלתנו, כפי שבא לידי ביטוי בגירעון במאזן הסחר שלנו: 20% מהייבוא שלנו הוא על נפט. אך זוהי גם עלות פגיעותנו הגבוהה בגין תנודתיות שוקי הנפט, וגם העלות שאנו מרגישים בשינויים האקלימיים שכבר מובילים לבצורות שלא ידענו כדוגמתן, שריפות וסופות חזקות".



"מדברים הרבה על הצורך בפעולה כאשר מחירי הנפט גבוהים, אך כל זה נעלם כאשר המחירים יורדים, ואנו חוזרים לאדישותנו פעם נוספת, שנה לאחר שנה. איננו יכולים עוד להרשות זאת לעצמנו: לא כאשר המחיר עבור כלכלתנו, מדינתנו, כדור הארץ שלנו, כה גבוה. היום, ביום כדור הארץ, הגיעה העת להניח את היסוד לצמיחה כלכלית בפתיחת עידן חדש של חיפוש אחר אנרגיה בארה"ב".



אובמה אמר כי למעשה, הממשל כבר החל לפעול למען מטרה זו באמצעות תוכנית התמריצים, הכוללת תקציב לשדרוג מבנים ממשלתיים למודלים ירוקים יותר, תקציב למדינות להשקעה בבנייה ירוקה יותר, שתחסוך למשקי הבית עשרות דולרים בשנה בהוצאות על חשמל, ותקציב להטבות מס למשקי בית שיתקינו מערכות ידידותיות יותר לסביבה בבתים.



הוא הוסיף כי יעילות אנרגיה אינה מספיקה - על ארה"ב גם לשנות את אופן ייצור האנרגיה, ולהתחיל להוביל בתחום האנרגיות המתחדשות כמו רוח ושמש. גם לכך הוקצו תקציבים במסגרת תוכנית התמריצים, אמר אובמה. במסגרת הצעת התקציב שלו, נכללה השקעה של 15 מיליארד דולר בשנה למשך עשור לפיתוח מקורות אנרגיה נקיים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully