וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפוטר יקר, זה לא אתה - זה השוק

יעקב אבידר

23.4.2009 / 7:04

נפטרים מהפיטורים



>> לכולנו יש זיכרון של פרידה, שאותו אנו סוחבים מימי נעורינו. גם בחלוף השנים קשה לשכוח את האכזבה, התסכול ואת הפגיעה בדימוי העצמי. "זה לא אתה, זה אני". כן, בטח.

פיטורים ממקום העבודה מעוררים תחושות דומות. היום שבו מתקבלת הודעת הפיטורים הוא יום קשה, אבל הקושי הגדול יותר צפוי להגיע בתקופה שלאחר מכן, עם ההכרה בכך שאתה מחוסר עבודה. הפגיעה בדימוי העצמי היא טבעית במקרה כזה, אך צריך להבין שזה נורמלי, להתעשת ולהתמקד בעתיד.



איך לשפר את הדימוי העצמי לאחר הפיטורים?



1 זה לא אתה, זה השוק. תכניס לעצמך טוב טוב לראש: הפיטורים הם נחלת העבר - הבט אל העתיד. תהליך מציאת העבודה עשוי להימשך זמן מה ומוטב שלא תגרור אתך לכל אורכו את נטל האשמה על פיטוריך. התמקד ביכולותיך המקצועיות, בניסיון שצברת, בכישורים ובחוזקות שלך וזכור: "זה לא אתה, זה השוק".



2 אל תהסס להיעזר בגורמים מקצועיים - הם אלה שיסייעו לך למצוא עבודה. מומלץ לפנות לחברות השמה, ורצוי ליותר מחברה אחת. חברות השמה מובחרות יספקו לך סל שירותים הכולל הצעות עבודה רלוונטיות, וייעוץ והכנה לראיונות עבודה. מעבר לכך, בעקבות המשבר הכלכלי וגלי הפיטורים בחודשים האחרונים, אימצו רבות מחברות ההשמה גם את תפקיד הפסיכולוג, והן נוטלות חלק במלאכת העידוד וההרגעה של המועמדים. כמה מהחברות אף מעמידות לרשות המועמדים שלהן את שירותיו של פסיכולוג תעסוקתי.



3 סימולציות. אלפי טייסים של חיל האוויר לא יכולים לטעות. מומלץ לקיים כמה סימולציות של ראיון בסביבה ביתית ובחברת אדם אוהד (אך ביקורתי). כדאי לחזור על הסימולציה כמה פעמים ולתרגל שאלות ותרחישים שונים. ככל שתתרגל יותר, ייקטן הסיכוי שתיתפס לא מוכן בזמן הראיון.



חברות ההשמה המובילות נוהגות לערוך למועמדים שלהן סימולציות, הכוללות מגוון שאלות נפוצות בראיונות עבודה. מניסיוני אני מוצא שזהו אחד הכלים היעילים ביותר לחיזוק הביטחון העצמי של המועמד לקראת ראיון עבודה, ובכלל.



4 ידע שווה כוח. לפני צאתך לראיון עבודה, הקפד לברר פרטים אודותיה. נתח את מעמדה בשוק, מצא באלו חברות היא מתחרה וקרא כתבות שפורסמו בעניינה. ההיכרות המוקדמת תעניק לך תחושת שליטה במהלך הראיון ותחזק את ביטחונך העצמי. אולי גם יתאפשר לך להפגין את בקיאותך בפני המראיין - דבר שלבטח יוסיף לך נקודות זכות אצלו.



חברות ההשמה המובילות נוהגות לצייד את המועמד במידע על החברה המראיינת, אך מומלץ לבצע מחקר קצר, גם אם לא הגעת לראיון דרך חברת השמה.



5 שלוט באגו שלך, לא להפך. שמעתי יועצים הממליצים "להשאיר את האגו בבית" לפני ראיון עבודה. אני סבור שדווקא בסיטואציה כזו אנו זקוקים לאגו שלנו יותר מתמיד. עם זאת, אני מציע "לאלף" את האגו, כדי שיעבוד עבורנו ולא נגדנו. שלוט באגו שלך והקפד לשדר ביטחון עצמי בריא וגישה חיובית. עם זאת, זכור שבמיוחד בתקופה כזאת חשוב להפגין פתיחות וגמישות אמיתית לשכר המוצע, לתנאים ולהגדרת התפקיד החדש. השתמש באגו שלך, אבל אל תיתן לו להשתלט עלייך.



-



הכותב הוא מנכ"ל חברת ההשמה לבכירים סימרקס מקבוצת פוקוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully