וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: פרטנר לא תחסום שיחות סקייפ

מאת אמיתי זיו

23.4.2009 / 7:04

סמנכ"ל השיווק של פרטנר מאמין שמדיניות החברה הנוכחית לאפשר שיחות סקייפ דרך הסלולר תימשך - אך סירב להתחייב לכך



>> "פרטנר אינה חוסמת שיחות סקייפ (Skype) ואני מאמין כי תמשיך בדרך זו". כך מסר סמנכ"ל השיווק והתוכן של חברת פרטנר, ארז פז. דבריו נאמרים על רקע מדיניותה של החברה המתחרה סלקום, שהכניסה בחוזיה סעיף שמאפשר חסימת שיחות VoIP שונות, בהן סקייפ.



לדברי פז: "השימושים כיום של שיחות VoIP ברשת פרטנר זניחים, הנושא נלמד ובהתאם לתוצאות נחליט מה הפתרון ל-VoIP. כעת הטכנולוגיה הזאת משתלמת רק לחלק קטן וספציפי מאוד מהלקוחות". פז סירב להתחייב כי החברה תשמור על המדיניות הנוכחית. יצוין כי למרות הסעיף בחוזה, סלקום אינה חוסמת בפועל שיחות VoIP.

טכנולוגיית VoIP מאפשרת ללקוחות לבצע שיחות ממכשיר הסלולר דרך חבילות הגלישה שיש ללקוחות.



בעולם מתנהל דיון על השאלה אם חברות הסלולר צריכות לאפשר שיחות כאלה על גבי הרשתות שלהן. חלק מחברות הסלולר בעולם, כמו למשל דויטשה טלקום הגרמנית, אמרו במפורש כי הן מתכוונות לחסום שיחות כאלה. מנכ"ל סלקום עמוס שפירא התייחס בכנס האינטרנט של TheMarker לשיחות VoIP בתור "דייר משנה" על הרשת הסלולרית.



כמה חברות סלולר פנו לנוקיה בדרישה להוריד ממכשיר של החברה (97N) את תוכנת הסקייפ. מנכ"ל יורוקום ישראל, אילן גרינבוים, מסר ל-TheMarker כי בניגוד לפרסומים אחרים, לא פנתה אליו אף אחת מחברות הסלולר הישראליות בעניין. המכשיר יגיע לישראל בעוד כמה חודשים.



סוגיית חסימת שירותי VoIP רלוונטית בשוק הישראלי מכיוון שמשרד התקשורת מקדם את הטכנולוגיה והעניק רישיונות לכמה חברות כדי שיאפשרו שיחות מוזלות על רשת הסלולר. החברות שקיבלו רישוי לניסוי בטכנולוגיה עד כה הן אקספון, 012 סמייל ו-FreeTelecom.



ההחלטה של סלקום לחסום שירותי VoIP על גבי הרשת שלה מרוקנת מתוכן את מדיניות משרד התקשורת. הסתירה בין מדיניות המשרד לפעולות בפועל של החברות תחייב את משרד התקשורת לנסח מדיניות בנושא.



מפלאפון נמסר בתגובה: "סקייפ הוא מהומה על לא מאומה. מדובר ביישום שולי שאינו מתאים למרבית האנשים ולא תפס בהיקף משמעותי גם בעולם. לכן, איננו רואים סיבה לקבוע עמדה בנושא ונפעל בהתאם לביקושים".



מסלקום נמסר בתגובה: "סלקום מציעה מגוון רחב של תוכניות ושירותים שונים שבחלקם ניתן לעשות שימוש גם בשירות הסקייפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully