וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים ביום העצמאות? תקבלו תוספת שכר

חיים ביאור

23.4.2009 / 7:04



>> יום העצמאות שיחול בשבוע הבא נחשב ליום שבתון, כמו יתר חגי ישראל. לכן מי שיועסק ביום זה יהיה זכאי לתוספת של 50% על שכרו הרגיל בעבור אותו יום. עם זאת, מי שיועסק ביום העצמאות שלא ביוזמתו, אלא משום המעסיק אילץ אותו לעשות כן, יהיה זכאי לתגמול של 250% משכרו. כך אומר עמי ברגמן, מנכ"ל חברת עוקץ מערכות, העוסקת בחישובי שכר ופנסיה.

לדברי ברגמן, מבחינת הזכאות לתוספת השכר, יום העצמאות מתחיל בחצות הלילה וסופו בחצות - כלומר נמשך 24 שעות בדיוק. זאת בניגוד לשאר החגים. לפיכך, מי שיעבוד ביום החג יהיה זכאי לשכר המוגדל רק בעבור עבודתו בתחום שעות זה.



מכיוון שיום העצמאות הוא יום שבתון, עובד בשכר חודשי הנעדר מעבודתו ביום זה יהיה זכאי לקבל את שכרו הרגיל. גם מי שמועסק על בסיס יומי או מקבל את שכרו לפי שעה יהיה זכאי לתשלום בעבור היעדרותו ביום העצמאות, בתנאי שהוא מועסק יותר משלושה חודשים ולא נעדר מעבותדו בסמוך לחג.



ומה לגבי יום הזיכרון לחללי ישראל? ביום זה רשאים להיעדר ממקום עבודתם קרובים של חללי מערכות ישראל, תוך קבלת שכרם המלא ובלי שיום זה ינוכה ממכסת ימי החופשה שלהם. ההגדרה "קרובים" כוללת הורים, סבים וסבתות, בני ובנות זוג, ילדים, אחים ואחיות.



בחלק ממקומות העבודה קיימים הסכמים קיבוציים המכירים ביום הזיכרון כיום בחירה (כמו פורים, יום השואה או ט' באב). במקומות אלה יכולים העובדים להיעדר ממקום העבודה ולקבל את שכרם הרגיל בעבור יום זה, גם אם אינם מוגדרים כקרובים של חללי צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully