וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומר מואב מונה לראש הפורום המייעץ לשר האוצר

מוטי בסוק

23.4.2009 / 7:04



>> שר האוצר יובל שטייניץ ימנה את פרופ' עומר מואב לראש הפורום המייעץ לשר האוצר בנושאי כלכלה וחברה. בשבוע שעבר מינה שטייניץ את יובל וולמן, יועצו הכלכלי של מנכ"ל האוצר ירום אריאב, ליועצו הכלכלי.

מואב, 49, הוא פרופסור חבר לכלכלה באוניברסיטה העברית, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת לונדון ועמית בכיר במכון הכלכלי-חברתי במרכז שלם. תחום מחקרו הוא צמיחה כלכלית.



ביולי 2008, אמר מואב בכנס השנתי של המכון הישראלי לדמוקרטיה, כי זו שטות לחזק את הדולר באמצעות קניית דולרים (כפי שעושה בנק ישראל), שכן אסור לסבסד את היצוא ולהתערב במסחר במט"ח. עוד אמר כי יש להמשיך במדיניות של הורדת מסים.



מואב היה מזכיר קיבוץ קלי"ה שליד ים המלח. הוא סיים לימודי התואר הראשון ב-93', את לימודי התואר השני ב-95' ואת הדוקטורט השלים ב-99' - כולם באוניברסיטה העברית בירושלים. את הפוסט-דוקטורט שלו עשה באוניברסיטת MIT בארה"ב, ונושאה היה "אי-שיוויון, ניידות בין-דורית בהכנסה וצמיחה כלכלית". מאז 2001 מלמד מואב באונברסיטה העברית. מחקר שפירסם לפני כשנתיים על בריחת המוחות מישראל, זכה להדים רבים בתקשורת.



ב-2008 מונה מואב לחבר בוועדת החקירה הממלכתית בנושא הסיוע לניצולי השואה, בראשות שופטת בית המשפט העליון בדימוס, דליה דורנר. בנוסף, הוא היה חבר בוועדה למדידת העוני, בראשות ראש הלמ"ס פרופ' שלמה יצחקי. עם מינויו לתפקיד החדש, ישהה מואב את פעילותו במכון שלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully