וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר קורא לאריסון להדיח את דני דנקנר

מאת טל לוי

23.4.2009 / 7:19

בפגישה בארבע עיניים בלשכתו בירושלים מנה נגיד בנק ישראל באוזני שרי אריסון את התקלות בהתנהלותו של בנק הפועלים מאז מינויו של דנקנר ליו"ר הדירקטוריון



>> נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, נפגש אתמול בצהריים עם בעלת השליטה בבנק הפועלים, שרי אריסון. בפגישה קרא פישר לאריסון להחליף את דני דנקנר, יו"ר הדירקטוריון של הפועלים, ומנה את התקלות בהתנהלותו של הבנק מאז כניסתו של דנקנר לתפקידו במאי 2007.



הפגישה, שארכה כשעה, התקיימה בלשכתו של פישר בבניין בנק ישראל בירושלים. זוהי הפעם השנייה בתוך שלושה ימים שבה נפגש הנגיד עם אריסון, ואולם בניגוד לפגישה הקודמת - שהתקיימה בתל אביב בנוכחות עורך דינה של אריסון, פיני רובין, והמפקח על הבנקים, רוני חזקיהו - הפגישה הפעם היתה בארבע עיניים והתקיימה בירושלים.

הפגישה אתמול היתה המשך ישיר לפגישה שהתנהלה בתחילת השבוע, ועסקה בשרשרת התקלות שאירעה בבנק הפועלים, שאותה מייחסים בבנק המרכזי לדנקנר. החוליה האחרונה בשרשרת זו היא התפטרותו המפתיעה של מנכ"ל בנק הפועלים, צבי זיו, יום אחד לפני פרסום הדו"חות הכספיים ל-2008 - ומינויו המהיר של מחליפו, ציון קינן. ככל הידוע, דירקטוריון הבנק דן בחילופים דקות ספורות בלבד - הליך אישור חפוז מדי, לדעתו של המפקח על הבנקים.



בבנק ישראל מתחו ביקורת חריפה על האופן שבו קיבל דירקטוריון הפועלים את ההתפטרות ועל האופן שבו הוחלט על מינוי קינן. בין השאר, המפקח על הבנקים דורש מבנק הפועלים להקים ועדה לאיתור המנכ"ל המתאים ביותר, ומדירקטוריון הבנק - לקיים דיון מעמיק בנסיבות שהביאו את זיו להתפטר. זיו עצמו אמר כי התפטר "לאור חילוקי דעות מול דנקנר".



עם זאת, בפיקוח על הבנקים הדגישו שוב כי הסיבה לשיחות בין פישר לבעלת השליטה בבנק אינה האירוע הזה דווקא, אלא האופן שבו התנהל הבנק מאז נכנס דנקנר לתפקידו במאי 2007.



מאז המינוי נאלץ הבנק לפסול את מינויה של אירית איזקסון, המקורבת לאריסון, לתפקיד סגנית יו"ר הבנק. אחר כך אילץ חזקיהו את בנק הפועלים למכור את תיק האג"ח המסוכנות שלו בהפסד של 1.3 מיליארד דולר. ההחלטה הצילה את הבנק מהפסד נוסף של כמיליארד דולר. לאחר מכן התערב חזקיהו שוב בניהול הבנק, כשביטל את ההיתר שהעניק לבנק לרכוש בנק באוקראינה ובנק נוסף ברוסיה - ובכך הציל את בנק הפועלים מהשקעה שהיתה עשויה להתברר ככושלת.



לפני כחו­דש וחצי הובך הבנק שוב, כאשר ניר ברונשטיין - מנכ"ל זרוע ההשקעות של הבנק, פועלים שוקי הון, ומי שנחשב מקורב לדנקנר - נעצר על ידי רשות ניירות ערך בחשד לביצוע עבירות הקשורות במידע פנים.



נוסף על כך סבלה ההנהלה הבכירה בבנק מנטישה מסיווית: העזיבה של זיו מצטרפת לשורת עזיבות בשנה האחרונה, החל ביו"ר הבנק הקודם, שלמה נחמה, עבור בשי טלמון ויעקב רוזן, וכלה במנהל החטיבה הפיננסית, בארי בן זאב, שפרש לאחר כשנה בתפקיד.



את תגובת אריסון השקעות על קיום הפגישה אי אפשר היה להשיג עד מועד הדפסת הגיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully