וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק משקאות האנרגיה תוסס: המותג בלו ישיק משקה בטעם חמוציות

מאת עדי דברת

23.4.2009 / 7:33

חצי שנה לאחר שהושק, בלו הביס את המתחרות ותפס נתח שוק כמותי של 43%



>> פחות מחצי שנה אחרי השקתו, בלו מנסה לחזק את מעמדו בשוק משקאות האנרגיה, ומשיק משקה אנרגיה בטעם חמוציות. מדובר בפעם הראשונה שבה מושק בישראל משקה אנרגיה בטעמים. בני פאוזי שמשום, הבעלים של בלו, אמר כי המשקה צלח במבחני טעימה שנעשו וצפוי להרחיב את צריכת בלו - כמו גם את כלל צריכת קטגוריית משקאות האנרגיה - בכ-10%.



שמשום השיק את בלו בדצמבר האחרון לאחר ש-XL החליטה בספטמבר לוותר על שירותיו כמשווק המוצר ולחבור לחברת ההפצה הגדולה סידס, שבעבר החזיקה בזיכיון להפצת רדבול. שמשום לא נשאר חייב והשיק את המשקה המתחרה בלו. במקביל, שמשום גם תבע מ-XL 250מיליון שקל, בטענה כי החוזה עמו תקף לשנים נוספות וכי אובדן הזיכיון גרם לו להפסדים כבדים. XL טענה בתגובה כי היו דיונים שלא בשלו להסכם חתום בין הצדדים.

מאז ההשקה הצליח בלו לכבוש נתחי שוק יפים, ואף עבר את XL בכל הקשור לכמויות הנמכרות. נתח השוק הכמותי של המותג הוא כ-43%, לעומת כ-42% של XL. בכל הקשור לנתח השוק הכספי, הנתח של בלו הוא 33% בלבד - מה שמלמד על מחיר הפחיות הנמוך. XL מחזיק בנתח שוק כספי של 48% (לפי נתוני סטורנקסט). הנתונים של בלו גבוהים גם נוכח העובדה כי נתוני סטורנקסט כוללים רק את השוק המבורקד, שתופס כ-60% במכירות משקאות האנרגיה, ולא כוללים פיצוציות, מועדונים וברים. כמו כן, המותג בלו לא נמכר עדיין בשופרסל ובמגה.



לדברי בכיר בשוק, חברות רבות שקלו להתחיל לשווק משקאות אנרגיה בטעמים, שכן לא מדובר בהליך מסובך, אולם בחרו להתמקד בליבה של הקטגוריה שגם כך אינה גדולה מאוד ומגלגלת כ-300 מיליון שקל בשנה. אותו גורם הוסיף כי השקת תת-קטגוריה בטעמים עלולה לפגוע במותג בלו, שכן הוא מותג חדש ואינו מבוסס דיו. "שמשום מוכר את בלו במחירים נמוכים מאוד וייתכן שהוא נמצא במלחמה אמוציונלית ופחות רציונלית מול פיטר קלאוזה (הבעלים של XL העולמית - ע"ד), שהוציא אותו משיווק המותג", הוסיף הבכיר. בינתיים רדבול, שהיתה הראשונה לשווק משקה אנרגיה בישראל ושלטה בשוק עד כניסת XL, ממשיכה לרדת בנתחי שוק ומחזיקה באחוזים בודדים בלבד - נתח השוק הכספי של החברה הוא כ-5.5%, והכמותי הוא מ-3% (לפי נתוני סטורנקסט).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully