וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר בוחן: עידוד המוסדיים להשקיע בהיי-טק

מאת מירב ארלוזורוב

23.4.2009 / 7:33

במסגרת התוכנית הכלכלית נבחנת תוכנית שתעודד את המוסדיים להשקיע בחברות היי-טק ישראליות, וככל הנראה גם בתשתיות - במקום סיוע לשוק האג"ח, שמגלה סימני התאוששות



>> משרד האוצר בוחן אפשרות להעמיד סיוע למשקיעים המוסדיים בשוק ההון, כדי להפנות אותם להשקעות בענפים נבחרים במשק. הצעה זו נבחנת במסגרת התוכנית הכלכלית החדשה שעומד המשרד להציג. בין השאר נבדקת האפשרות של עידוד המוסדיים להשקיע בחברות היי-טק ישראליות, וניתן להניח כי ייבחן עידוד השקעה גם בפרויקטי תשתית.

הבחינה נערכת לאור העובדה שהמשקיעים המוסדיים הישראליים מיעטו להשקיע בחברות היי-טק ישראליות במשך השנים, ומרבית המימון של ענף הטכנולוגיה הישראלי הגיע דווקא ממשקיעים מוסדיים בחו"ל. באוצר בודקים מדוע נוצר מצב כזה, ואם המדינה יכולה להתערב בו כדי להביא את המשקיעים המוסדיים להשקיע בחברות טכנולוגיה ישראליות. ההערכה היא כי האוצר עשוי לשקול עידוד השקעה של המוסדיים בענפים נוספים.



בשלב זה לא ברור אילו כלים שוקל האוצר להפעיל כדי לעודד את המשקיעים המוסדיים להשקיע בענפים ספציפיים במשק. לא ברור גם אם הכוונה היא לעודד מתן אשראי לענפים אלה (גיוסי אג"ח) או לעודד השקעה הונית בהם (גיוסים בשוק המניות).



ככל הידוע, הבחינה של מתן עידוד למשקיעים המוסדיים להשקיע בענפים ספציפיים היא הפעילות העיקרית ששוקל האוצר להפעיל בשוק ההון. זאת לאחר שבכירי האוצר הגיעו למסקנה שההתערבות בשוק האג"ח מיצתה עצמה.



בחודשים האחרונים העמיד האוצר את תוכנית קרנות המנוף, שנועדה לקדם הסדרי חוב בשוק האג"ח בסיוע של 5 מיליארד שקל מתקציב המדינה. בפועל, הוקמה עד כה קרן מנוף יחידה. בשבוע הבא יערוך האוצר מכרז נוסף על הקמת קרנות מנוף חדשות. ההערכה היא שהביקושים לא יהיו גבוהים מאוד.



הביקוש הנמוך לקרנות המנוף, בשילוב העליות החדות בשוק האג"ח, התחדשות ההנפקות והתחלת הטיפול בהסדרי החוב בשוק מחזקים את הערכה באוצר כי שוק האג"ח חזר לתפקד, ולכן אינו דורש סיוע ממשלתי נוסף. אי לכך, המדינה אינה צפויה להפנות כספים נוספים לשוק האג"ח או להעמיד לו ערבות, כפי שהוצע בתוכנית גושן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully