וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברבי משנחאי

יוני סער

23.4.2009 / 7:33

השיווק מחר



>> מין מין, סטודנטית בת 22 שמצאתי באינטרנט, היתה המלווה שלנו בשנחאי. היא סטודנטית שנה רביעית לתואר במינהל עסקים ובמסחר בינלאומי, ילידת שנחאי ומעולם לא יצאה מגבולות העיר והערים הסמוכות לה.

לפני שנתיים, באמצעות חברות באוניברסיטה, הגתה רעיון לעבודת סטודנטים רווחית ומשתלמת: ללוות סינים שהגיעו לעיר לטיפולים קוסמטיים. לאחר תקופה שוכללו עסקי הליווי, ומין מין הקימה רשת של אתרי אינטרנט, בלוגים ורשומות בפורומים שונים, ופירסמה את עצמה כמלווה ומדריכה לאנשי עסקים ובכלל, למי שבא לעיר. היא מצליחה למכור את שירותיה לפחות 15 יום בחודש ב-700 יואן ליום - כמעט 110 דולר - משכורת סטודנטים במונחים מערביים לכל דבר ועניין.



מין מין היא אולי הדוגמה הטובה ביותר שמצאתי בסין לתחושה הברורה שאתה חזרתי - הם ינצחו את העולם. עזבו אתכם מסיפורים על מיתון, עוני ובעיות שנגרמות מהירידה בצריכה. בסופו של דבר, סין תהיה המעצמה העולמית הראשונה - ולא כיצרן של מוצרים למערב, אלא כמדינה שתוביל את הכלכלה והצריכה העולמית - ותהיה היפאן הבאה. יצרנית של חידושים וחדשנות עם כוח צריכה עצום, שתדחק את כולנו לעמדת נחיתות תוך שהיא משתמשת בנו כמודל חיקוי הראוי לשיפור.



מין מין היא לא רק יזמית זריזה, היא מדריכה מעולה. האנגלית שלה מצוינת וההתמצאות שלה בשנחאי כמעט אבסולוטית. היא לא שייכת למעמד העליון של העיר, אבל היא עכבר אינטרנטי, כל בלוג ואתר על הנעשה בעיר חקוק אצלה במוח. מין מין גרה אצל הוריה, ומבקשת רשות על כל דבר. המעורבות של הוריה בחייה עצומה וממחישה את טירוף גידול הילדים מהדור החדש בסין, בטח בשנחאי ובבייג'ין. הכל מתחיל מהרצון לייצר ילדים מנצחים, גאונים, מושקעים, שישיגו הישגים ראויים לציון ויוכלו להתקדם במעלה המרוץ הקפיטליסטי החדש.



בשונה מבייג'ין, הסבירה מין מין, הנשים בשנחאי הן המלכות. הן המחליטות, הן הבוחרות והן המחוזרות. הגברים נבחרים על ידן בהתאם ליכולתם הכלכלית. אולי בגלל כל אלו בחרה מטאל, יצרנית ברבי, לפתוח את חנות הכלבו הראשונה בעולם של ברבי דווקא בשנחאי. חנות קונצפט בת שש קומות מושקעות בטירוף במרכז הרובע הצרפתי, מתחו בראשונה את המותג ברבי מעבר להיותה בובה, לסימבול של נשיות בתרבות המערבית לילדות צעירות. העיצוב כמובן ורוד, אבל הוא משמש רק תפאורה למחלקות השונות בכלבו: ביגוד, ספא, איפור וקומסטיקה, צעצועים ובובות, מסעדה, תיקים ואקססוריז. שלא תטעו - לא מדובר בבגדים ובאביזרים לבובות. ברבי בשנחאי יצקה את עולמן של הבובות אל תוך חיי הילדות העשירות הסיניות, ובנתה להן את קולקציות הביגוד, האביזרים והאיפור, שיהפכו אותן לברביות אמיתיות בסגנון מערבי. אזור מכירת הבובות תופס פחות מ-15% משטח החנות.



החנות של ברבי מעלה את השאלה "איך לא חשבו על זה קודם". לא מדובר במתיחה לצורך שיווק מוצרים, אלא בהפיכת הבובה לסופרמודל המשקפת את תרבות החיים המערבית, ובאמצעותה מכירת אופנה. שכן בסין, שבה קרמים להלבנת העור נצרכים בתדירות של קרם גוף, הפנטזיות הסוטות ביותר של המותגים המערביים יכולות להמריא לכיוונים חדשים.



-



יוני סער הוא הבעלים של קבוצת פרומרקט



עוד מאמרים ועדכונים בבלוג של סער ב-TheMarker cafe



http://yonisaar.cafe.themarker.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully