וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה רכשה קרקע בהרצליה ב-30 מיליון שקל

מאת רז סמולסקי

23.4.2009 / 8:03

זו הפעם הראשונה שבה שגרירות אסייתית רוכשת קרקע בישראל לבניית משרדיה



>> בראשונה, רוכשת שגרירות אסייתית קרקע לבנייה בישראל. שגרירות דרום קוריאה - או בשמה הרשמי, הרפובליקה של קוריאה - חתמה אתמול על הסכם לרכישת קרקע בשטח של 4 דונם ברחוב הסדנאות 6 בהרצליה פיתוח ב-30 מיליון שקל. על הקרקע היא מתכננת לבנות את בית השגרירות החדש.



זכויות הבנייה על הקרקע מאפשרות הקמת בניין בן ארבע קומות בהיקף של כ-9,500 מ"ר בנוי. ככל הנראה, השגרירות לא תנצל את מלוא פוטנציאל הזכויות ובכוונתה לבנות נכס ייחודי עם גן קוריאני. משרד האדריכלים טרם נבחר, ועדיין אין עלות משוערת לבנייה.

את העסקה ביצעו עו"ד אילן כהן והיועץ המשפטי של השגרירות, עו"ד עמיחי עורקבי ממשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, ברנדויין, מספר כי איתור הקרקע היה תהליך מסובך, שכן השגרירות ביקשה קרקע באזור הרצליה פיתוח בלבד, בסמוך לשכונה שבה מתגוררים רבים מעובדי השגרירות, ושבה אין זמינות גבוהה של קרקע.



בסופו של דבר, הקרקע הפנויה נמצאה ברחוב הסדנאות 6, בעוד שהשגרירות ממוקמת כיום בבניין משרדים ברחוב הסדנאות 4. לדברי עורקבי, לפני כן שכנה השגרירות בבניין ברחוב שדרות ח"ן בתל אביב, אך עומסי התנועה באזור שיכנעו את אנשי השגרירות לעבור להרצליה.



מדובר בעסקה ייחודית, שכן מרבית השגרירויות שוכרות או רוכשות שטחי משרד מוכנים במגדלים קיימים, ומעט מאוד מהן בחרו במהלך של רכישת קרקע ובנייה עליה. שגריר הרפובליקה של קוריאה, יאנג סאם מה, הסביר כי ההחלטה לבחור בבנייה היא הוכחה לחשיבות שמייחסת דרום קוריאה ליחסיה עם ישראל. "אנחנו מקיימים יחסים דיפלומטיים עם ישראל מ-62', ואת השגרירות פתחנו ב-93'. הצעד הבא ביחסים בין שתי המדינות הוא רכישת נכס בבעלותנו, וזה מעיד על כך שאנחנו מתכוונים להישאר כאן לצמיתות", אמר מה.



מחיר העסקה, 30 מיליון שקל, משקף לקרקע שווי של 7.5 מיליון שקל לדונם - זול בכ-12% מעסקה שבוצעה לפני כשנה במגרש סמוך. אז, רכשה חברת פאנגאיה בשותפות עם היהלומן צחי ארבוב מגרש בשטח של 8 דונם בקרן הרחובות הסדנאות והמנופים ב-70 מיליון שקל, בעסקה ששיקפה שווי של 8.5 מיליון שקל לדונם. המוכרים הם בעלי קרקע פרטיים שמיוצגים על ידי משרד הרטבי, בורנשטיין, בסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully