וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבלן בראשי נכנס להקפאת הליכים עקב חוב של 64.6 מיליון ש'

מאת רנית נחום-הלוי

23.4.2009 / 8:03

לחברה התחייבות לביצוע עבודות בסך של כ-220 מיליון שקל. בית המשפט הורה על כינוס נכסי החברה וגיבוש הסדר נושים



>> חברת אלי בראשי ובניו עבודות פיתוח, העוסקת בתחום התשתיות, הפיתוח והבנייה, נכנסה להליך של הקפאת הליכים כשסך חובותיה לנושים הוא כ-64.6 מיליון שקל. כך עולה מבקשה דחופה שהוגשה לבית המשפט המחוזי לצורך הארכת הקפאת ההליכים. בית המשפט המחוזי בירושלים הורה בין היתר על כינוס נכסי החברה וגיבוש הסדר נושים.



החברה נוסדה ב-87' והיא מעסיקה 72 עובדים, שביניהם מהנדסים ומנהלי עבודה. היא רשומה כבעלת סיווגים גבוהים המאפשרים לה להשתתף במכרזים ולבצע עבודות בהיקף של מאות מיליוני שקלים גם מול גופים ממשלתיים רגישים.

בהתאם לתכנון ודרישות הפרויקטים, החברה היתה אמורה לבצע עבודות בהיקף כולל של כ-220 מיליון שקל. מתוך עבודות אלה נותרו לביצוע פרויקטים בהיקף של כ-86 מיליון שקל. בין היתר התחייבה החברה לבצע עבודות עבור משרד השיכון, משרד הביטחון, חברת בריטיש ישראל, החברה הלאומית לדרכים, החברה לפיתוח ירושלים ומזרח ירושלים, עמותות וחברות קבלן שונות.



ממסמך שהגישה החברה לבית המשפט עולה כי גורמים שונים הביאו לקשיי הנזילות של החברה. מתחילת 2009, כך נטען, החלה החברה לסבול מלחץ בתזרים המזומנים בשל הרעה במצב המשק והמיתון, מה שגרם לעצירת פרויקטים ועיכוב בתשלומים. גורם מרכזי נוסף, טוענת החברה, הוא הפסקת העבודות המבוצעות בקו התפר עבור משרד הביטחון. בעוד שבתחילה סוכם כי החברה תבצע עבור משרד הביטחון עבודות בהיקף של כ-172 מיליון שקל, לאחר ביצוע והשלמת ההכנות הודיע לה המשרד כי היקף הפרויקטים הצטמצם לכ-50 מיליון שקל. זאת, בנוסף לעיכוב תשלומים בסך של 11.5 מיליון שקל שהמשרד לא העביר לחברה.



להערכת החברה, סך כל חובותיה מסתכם כרגע בכ-64.6 מיליון שקל והוא מתחלק לבנקים (4.1 מיליון שקל), ספקים (41 מיליון שקל), חברות ליסינג (10.5 מיליון שקל) ובעלי עניין נוספים (9 מיליון שקל).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully