וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל לא דיווחה על התקדמות תוכנית החירום - ולא תקבל 160 מיליון שקל

מאת אבי בר-אלי

23.4.2009 / 8:03

רשות החשמל מעכבת את הכספים, שנגבים מהציבור מתחילת השנה, עד להגשת דו"חות מפורטים מהחברה



חברת החשמל לא הגישה את דו"ח התקדמות ביצוע תוכנית החירום למשק החשמל זו הפעם השנייה ברציפות - כך נודע ל-TheMarker. המדובר בדיווח על פעילות החברה במארס, עבורו אמורה היתה החברה לקבל את כספי התוספת התעריפית המיוחדת שנגבית מהציבור מתחילת 2009 (4.2%). כתוצאה מאי-הגשת הדו"ח, תעכב רשות החשמל העברת כ-80 מיליון שקל לחברה - בנוסף על 83 מיליון שקל המעוכבים בגין אי הדיווח במארס.



תוכנית החירום למשק החשמל, שאושרה בסוף 2008 בהיקף של כ-2 מיליארד שקל, קבעה כי מרבית הסכום ימומן באמצעות ייקור תעריפי החשמל לציבור בשיעור של 4.2% מתחילת 2009 ולמשך שנתיים. כספי התוספת התעריפית מופקדים אחת לחודש בחשבון בנק ייעודי, ומועברים לחברה באישור הרשות, רק לאחר שתדווח על הפעילות שביצעה לקידום תוכנית החירום ולאחר שהדיווח יבוקר ויאושר.




עד כה לא הגישה חברת החשמל את הדו"חות עבור הפעולות שביצעה מתחילת השנה, אך הגישה לרשות דרישת תשלום בהיקף 226 מיליון שקל עבור כיסוי עלויות תוכנית החירום בהן נשאה לטענתה כבר מאוקטובר 2008. ברשות טרם החליטו אם להכיר בשלושת החודשים טרם אישור התוספת התעריפית, ולפיכך מעוכבת כל העברת תשלום לחברה.



גם אם תסכים הרשות להכיר בעלויות חברת החשמל לקידום תוכנית החירום כבר ב-2008, עדיין תידרש החברה להגיש לביקורת דו"חות מפורטים יותר באשר להשקעות שביצעה. סכום הכסף יועבר לקופתה רק לאחר שאלה יאושרו בידי חברת הבקרה.



מרשות החשמל נמסר בתגובה: "עד לשלב זה, לא העבירה חברת החשמל דיווח בהתאם לדרישות הצוות המקצועי, ולפיכך נצבר הכסף בקופה הייעודית". מחברת החשמל נמסר בתגובה כי הדו"ח יוגש בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully