וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית של נתניהו ושטייניץ: בלימה ותנופה

רוית הכט

23.4.2009 / 8:18

במהלך מסיבת עיתונאים במשרד רוה"מ הציגו רה"מ ושר האוצר את התוכנית הכלכלית ל-2009 ו-2010. בתפריט: הפחתות מסים, מלחמה באבטלה וגניזת תוכנית גושן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ הציגו הבוקר (חמישי) את התוכנית הכלכלית לשנתיים הקרובות. נתניהו הציג את תוכנית "בלימה ותנופה", שמטרתה לשפר את מצב המשק והכלכלה הישראלית לאור המשבר הכלכלי העולמי. ראש הממשלה אמר כי במסגרת התוכנית תיערך רפורמה במשק החשמל, בנמלי הים ובמנהל מקרקעי ישראל.

שטייניץ אמר במסגרת הצגת התוכנית הכלכלית לשנתיים הקרובות, כי היא תכלול גם הפחתת מסים שתיפרש לאורך מספר שנים. לדבריו, המס השולי, שעומד היום על 42% יופחת לשיעור של 39% ואילו מס החברות, שעומד היום על שיעור של 24% יופחת ל-18%.

עיקרי התוכנית יעסקו בסעיפים שנידונו באחרונה, ביניהם הפחתות מסים, קיצוץ בתקציב, מלחמה באבטלה, השקעה בתשתיות אשראי לעסקים וגניזת תוכנית גושן למתן ערבויות ממשלתיות לאג"ח הקונצרניות.

מדובר בפעם הראשונה שהממשלה תציג תקציב דו שנתי וזאת מתוך נקודת מוצא, כי 2009 ו-2010 יהיו שנים שבהן עיקר הדגש יושם על בלימת המשבר הכלכלי ומלחמה במיתון. בממשלה מעריכים כי רק ב-2011 מדינת ישראל תצא מהמשבר הכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully