וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוחי יכול לנשום לרווחה: קרדיט סוויס חזר לרווחיות

אשר שכטר

23.4.2009 / 9:28

הבנק השוויצרי שכור מחזיקה ב-3.8% ממניונתיו, הציגה רווח נקי של 2 מיליארד פרנק שוויצרי ברבעון, לעונת הפסד של 2.15 מיליארד פרנק שוויצרי ברבעון מקביל אשתקד

קרדיט סוויס, הבנק הגדול ביותר בשווייץ לפי שווי שוק, חזר לרווחיות ברבעון הראשון בעקבות זינוק חד בהכנסותיו ועל רקע התאוששות ברווחיה של חטיבת המסחר שלו.

הרווח הנקי של קרדיט סוויס היה במהלך הרבעון 2 מיליארד פרנק שווייצי (1.7 מיליארד דולר), לעומת הפסד של 2.15 מיליארד פרנק ברבעון המקביל שנה קודם לכן. הרווח של קרדיט סוויס היה כפול מתחזיות האנליסטים, שצפו לרווח של מיליארד פרנק. הכנסותיו של הבנק זינקו ברבעון הראשון ל-9.5 מיליארד פרנק, לעומת הכנסות של 2.9 מיליארד פרנק ברבעון המקביל שנה קודם לכן.

חטיבת בנקאות ההשקעות של קרדיט סוויס דיווחה על רווח של 2.4 מיליארד פרנק ברבעון הראשון של 2009, לעומת הפסד של 3.4 מיליארד פרנק ברבעון המקביל שנה קודם לכן. הכנסותיה של החטיבה זינקו ל-6.4 מיליארד פרנק, לעומת הכנסות של 503 מיליון פרנק ברבעון הראשון של 2008.

בחודש אמר מנכ"ל קרדיט סוויס, בריידי דוגאן, כי הבנק רשם פתיחה חזקה לשנת 2008, לאחר ששנה קודם לכן קיצץ 5,300 משרות וסגר יחידות מפסידות בחטיבת בנקאות ההשקעות. היום אמר דוגאן כי "אנחנו שבעי רצון מביצועיו של קרדיט סוויס במהלך הרבעון הראשון. התוצאות האלו, במיוחד התשואות הגבוהות על השקעות במניות, מראות כי האסטרטגיה הייחודית שלנו והמודל העסקי האיתן, יחד עם צמצום הסיכונים, שימשו כמנוע חזק ליצירת רווחים". קיצוצי המשרות, העריכו בקרדיט סוויס, יחסכו עלויות בסך 2 מיליארד פרנק בשנה.

רווחיו של קרדיט סוויס, שבניגוד למתחרהו UBS סירב לקבל סיוע מממשלת שווייץ בשנה שעברה, למרות משבר האשראי העולמי היום, מצטרפים לדו"חות חיוביים מהצפוי של בנקים כמו גולדמן סאקס, סיטי, ג'יי.פי מורגן צ'ייס וברקליס, שדיווחו כולם על תוצאות לרבעון הראשון שעלו על תחזיות האנליסטים. UBS, שהעסיק את המנכ"ל הקודם של קרדיט סוויס אוסוולד גרובל כמנכ"ל הבנק בתחילת השנה, דיווח ברבעון הראשון של הפסד של קרוב ל-2 מיליארד פרנקים.

כור תעשיות, שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, רכשה באוקטובר 2008 כ-3.4% ממניות קרדיט סוויס בהיקף השקעה כולל של כ-4.35 מיליארד שקל, שמומנה באמצעות הון עצמי והלוואה מידי בנק ההשקעות גולדמן סאקס. הרכישות הללו נעשו במחיר ממוצע של כ-35 פרנק שווייצי. מחיר המנייה כעת עומד על כ-39.7 פרנק שווייצי, לאחר שעלתה מאז תחילת השנה ב-39%.




טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully