וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות הכניסה את דירוג האג"ח של בז"ן לרשימת מעקב עם השלכות שליליות

יובל מעוז

23.4.2009 / 9:39

בין השיקולים: "תוכנית ההשקעות האגרסיווית של החברה" הכוללת הקמת מתקן להפרדת מרכיבי נפט גולמי


חברת דירוג האשראי S&P מעלות הכניסה את דירוג האג"ח של בתי הזיקוק לנפט (), שבשליטת , לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. מעלות הכניסה את הדירוג לרשימת המעקב עקב "המשך השחיקה הצפויה לתעשיית זיקוק לאור תחזיות מעודכנות, מימון תוכנית ההשקעות ואי הוודאות ביחס לכרמל אולפינים".

האג"ח של בז"ן מדורגות כיום בדירוג A. במעלות מסבירים כי הצבת הדירוג ברשימת המעקב מבטאת את ההשלכות מהמשך העלייה בחוסר הוודאות לתעשיית הזיקוק בטווח הבינוני והלחץ הצפוי עקב כך על תזרים המזומנים של החברה. בנוסף, אי הוודאות הכרוכה במימון תוכנית ההשקעות השאפתנית של החברה והגידול המשמעותי בחוב הנגזר מכך, תרמו גם כן למהלך.

מעלות מסבירה כי בז"ן נמצאת כיום בתהליך יישום "תוכנית השקעות אגרסיווית בהיקף של כ-1.1 מיליארד דולר, בבסיסה הקמת פצחן מימני". מתקן זה מבצע הפרדה של החומרים המרכיבים את הנפט הגולמי. הפצחן שתרכוש בז"ן וייכנס לשימוש ב-2011, מסוגל לטפל מדי ביום ב-25 אלף חביות ולייצר מהנפט הגולמי תוצרי ביניים כמו סולר וקרוסין.

"למרות שתוכנית השקעות זו תביא בסופו של דבר לחיזוק איכות נכסיה של החברה ורווחיותיה, אופן מימון התוכנית בחוב, יביא להגדלת המנוף בצורה משמעותית", טוענים במעלות. "נתון זה, עם החשש הגובר מירידת המרווחים, עשויים להחליש מאוד את יחסי כיסוי החוב של החברה".

בנובמבר 2008 הורידה מעלות את דירוג האג"ח של בז"ן בשלוש דרגות מ-AA ל-A ותגובת השוק היתה צניחה של מניית החברה ב-15%. בעקבות הורדת הדירוג טענו בבז"ן כי "ההחלטה על הורדת הדירוג גובלת בחוסר אחריות כלפי הציבור".

בז"ן סיימה את הרבעון הרביעי של 2008 עם הפסד התפעולי של 317 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 82 מיליון ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, עברה החברה להציג הפסד של 182 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 18 מיליון דולר ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully