וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א אומרת כן לנתניהו

טל לוי

23.4.2009 / 14:23

העליות באחד העם התחזקו בעקבות הצגת התוכנית הכלכלית. ת"א 25 מוסיף 1.8%, ת"א 100 עולה ב-1.7%

הבורסה של תל אביב פתחה את יום המסחר האחרון עם הפקיעה על אופציות המעו"ף. המדד הקובע לפקיעה נקבע ברמה של 774 נקודות - עלייה של 1.6%; המחזור בפקיעה היה בינוני והסתכם ב-800 מיליון שקל.

אחרי הפקיעה ממשיכים המדדים להתנהל בעליות כשברקע נפתחו הבורסות באירופה בירידות. מדד תל אביב 25 מטפס ב-1.8% לרמה של 776 נקודות, ומדד תל אביב 100 מוסיף 1.7% - לרמה של 712 נקודות.

המסחר בוול סטריט הסתיים אתמול במגמה שלילית, למרות עליות השערים ששררו לאורך רוב שעות המסחר: מדד דאו ג'ונס נחלש ב-1.1% לרמה של 7,884 נקודות, נאסד"ק הוסיף 0.1% לרמה של 1,645 נקודות ומדד S&P 500 נחלש ב-0.8% לרמה של 843 נקודות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ יערכו היום בשעה 11:00 מסיבת עיתונאים, בה יציגו את עקרונות המדיניות הכלכלית שלהם. מדיניות זו תעמוד בבסיס תקציב המדינה החדש ל-2009 ו-2010, והיא כוללת קיצוץ בתקציב, הפחתות מסים, מתן אשראי בערבות מדינה לבנקים ולחברות, גניזת תוכנית גושן, מלחמה באבטלה, עידוד השקעות וקידום רפורמות במשק.

קרן המטבע העולמית (IMF) הורידה את תחזית הצמיחה העולמית שלה לצמיחה שלילית, ואמרה כי כעת היא צופה שהמיתון יהיה חמור מהצפוי. הקרן צופה כעת הצטמצמות של 1.3% בתמ"ג העולמי, לעומת תחזיתה הקודמת מינואר לצמיחה חיובית בסך 0.5%. עבור השנה הבאה צופה כעת הקרן צמיחה של 1.9%, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 3%. לפני שנה בדיוק חזתה הקרן צמיחה של 3.8% ב-2009. בימים הקרובים צפויים נציגי קרן המטבע להשתתף בישיבת סבב האביב, שם יהיה נוכח גם נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, שגם צפוי להפגש עם שר האוצר האמריקאי - טימותי גייתנר. אתמול הודה כייתנר כי ארה"ב נושאת באחריות למשבר הכלכלי הפוקד את העולם.

סאגת בנק הפועלים ובנק ישראל ממשיכה להכות גלים: נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, נפגש אתמול בצהריים עם בעלת השליטה בבנק, שרי אריסון, ודרש ממנה להדיח את יו"ר הבנק, דני דנקנר. הפגישה, שארכה כשעה, התקיימה בצהריים בלשכתו של פישר שבבנק ישראל בירושלים. זוהי הפעם השנייה בתוך 3 ימים שנגיד בנק ישראל נפגש עם אריסון. הפגישה היתה המשך ישיר לפגישה שהתנהלה שלשום ועסקה בשרשרת התקלות שאירעה בבנק הפועלים, אותן מייחסים בבנק המרכזי ליו"ר הפועלים, דני דנקנר.

מניות הבנקים ממשיכות לטפס גם היום אחרי ההתאוששות שלהם אתמול. לאומי מובילה את העליות והפועלים משתרכת לא רחוק מאחוריה. היום גם נפתח המסחר באופציות על מניות הבנקים האלה.

קבוצת אפריקה, שבשליטת לב לבייב, ממשיכה במסע מימוש הנכסים במטרה לעמוד בהתחייבויות כלפי בעלי איגרות החוב. החברה הבת של אפריקה, אפריקה נכסים, מכרה אתמול 95% מהזכויות שלה במגדל אפריקה ישראל בתחילת רחוב אחד העם בתל אביב ו-50% מזכויות הבנייה הלא מנוצלות ב-166.5 מיליון שקל. מדד הנדל"ן מתחזק קלות, ב-0.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully